عضو شورای اسلامی زاغمرز درباره آموزش های لازم جهت برداشت انار در میانکاله گفت: رعایت مسائل زیست محیطی، جلوگیری از شکستن شاخه درخت انار و... از جمله این آموزش ها بوده است.

برداشت انار از درختچه های میانکاله آغاز شد

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران)  یکی از اعضای شورای اسلامی زاغمرز بهشهر در استان مازندران از آغاز برداشت انار ترش از درختچه های منطقه حیات وحش میانکاله خبر داد.

 

جمال ابوطالبی عبدالملکی در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: با ساماندهی که در برداشت انار از منطقه حیات وحش میانکاله انجام شده است، برداشت انار ترش، در حدود ۱۲ هزارهکتار از منطقه میانکاله آغاز شد.

وی افزود: ۵ شرکت تعاونی و بهره برداری در برداشت انار امسال همکاری دارند و کار برداشت انار با نظارت هیات امنای انار میانکاله انجام می شود.

عضو شورای اسلامی زاغمرز با اعلام اینکه آموزش های لازم به جوامع محلی، تعاونی ها و افراد از قبل داده شده است تا به محیط زیست تجاوز و دست اندازی نشود، یادآور شد: رعایت مسائل زیست محیطی، جلوگیری از شکست شاخه درختان، جلوگیری از برافروختن آتش و… از جمله این آموزش ها بوده است.

برداشت انار به مدت دو هفته ادامه دارد و پیش بینی می شود بین ۲ تا ۳ هزار تن انار از این منطقه برداشت شود.

جزیره میانکاله از شمال از سوی دریای مازندران به طول ۶۵ کیلومتر (از غرب به شرق) از جنوب و شرق از سوی تالاب و خلیج میانکاله و از غرب از سوی بندر امیرآباد بهشهر احاطه شده است. مجموعه شبه جزیره میانکاله با ۶۸هزار و ۸۰۰ هکتار وسعت از سال ۱۳۴۸ ابتدا به منطقه حفاظت شده و سپس به پناهگاه حیات وحش میانکاله تحت مدیریت مناطق چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست تبدیل و از آن زمان تاکنون از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اداره می شود.