پورفلاح با پیش بینی برداشت 1000 تن هندوانه از سطح مزارع گلوگاه اظهارداشت: هندوانه در این شهرستان به‌صورت دیم کاشت شده و در صورت نیاز یک تا دو دور آبیاری انجام می‌شود.

برداشت هندوانه در سطح 40 هکتار از مزارع گلوگاه آغاز شد

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران، رضا پورفلاح اظهار کرد: شهرستان گلوگاه به‌دلیل حاصلخیز بودن زمین‌های کشاورزی یکی از کانون‌های مهم کشت هندوانه در شرق مازندران است.

 

 

وی افزود: با اجرای طرح‌های آبیاری تحت فشار و استفاده از نوار آبیاری می‌توان با وجود بهینه کردن مصرف آب و افزایش راندمان آبیاری، عملکرد بیشتری در واحد سطح داشت.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه مهم‌ترین ارقام قابل کشت در این منطقه را ارقام ساکاتا، تاکاتا و دراگون عنوان کرد و ادامه داد: این ارقام با توجه به زودرس بودن اهمیت بالایی در عرضه این محصول به بازار دارند.

 

 

این مسئول با بیان اینکه کاشت هندوانه در این شهرستان در بهار انجام شده و محصول تولیدی از اوایل تیر ماه برداشت می‌شود، خاطرنشان کرد: هندوانه در شهرستان گلوگاه به‌صورت دیم کاشت شده و در صورت نیاز یک تا دو دور آبیاری انجام می‌شود.

 

 

پورفلاح گفت: برداشت محصول هندوانه از سطح بیش از ۴۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شد که پیش‌بینی می‌شود در مجموع یک‌هزار تن محصول برداشت شود.