چهار طرح اقتصاد مقاومتی شهرستان میاندورود شامل پرورش قارچ، ماهیان گرم‎آبی و ماکیان و مرغ بومی در مجموع با اشتغال‌زایی شش نفر با تسهیلات 550 میلیون ریالی در روستاهای اسرم، جامخانه، دارابکلا و شهر سورک به بهره‌برداری رسید.

eghtersad-moghavemati5

 

به گزارش شرق پرس حسین جناسمی در گفت‎‌وگو با فارس در شهرستان میاندورود با تاکید بر ضرورت تحقق بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت توجه به تولید و اشتغال جوانان اظهار کرد: هدف ما رسیدن به جامعه‎ای است که هر ایرانی یک تولیدکننده و هر خانه یک کارخانه باشد و تنها در این شرایط است که شعار ما می‎توانیم به صورت کامل تحقق پیدا می‎کند.

 

 

وی توسعه تولید و اشتغال در جامعه را با بسیج خانواده‎ها و نیروهای داوطلب کار به ویژه جوانان تحصیل‌کرده ممکن دانست و افزود: با هدایت و حمایت این افراد می‎توان به شرایطی دست یافت که توسعه کشور را در درون مملکت ممکن کرد.

 

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان میاندورود مشکلات و موانع را همزاد بشر دانست و اظهار کرد: نباید به بهانه مشکلات و موانع برای تولید یا اشتغال خانگی اقدام نکرد یا دست از توسعه آن برداشت بلکه با تلاش و برنامه‎ریزی می‎توان نه تنها شرایط درآمدی مناسبی را برای خانواده خود فراهم کرد بلکه می‎توان شرایط تولید در کشور را تغییر داد و بسیج سازندگی سپاه ناحیه میاندورود تاکنون از اشتغال جوانان در بخش‎های مختلف حمایت کرده است و این برنامه ادامه خواهد داشت.

 

این مسئول با اشاره به دغدغه رهبری در مورد تولید و اشتغال افزود: برای توسعه کارگاه‎های تولیدی و دامداری‎ها و مراکز پرورش ماهی و قارچ و ماکیان و دیگر مصادیق اقتصاد مقاومتی هرگونه حمایتی که لازم باشد ارائه می‎‎کنیم.

 

وی در پایان از افتتاح چهار طرح تولیدی در قالب طرح‌‏های اقتصاد مقاومتی در هفته جاری خبر داد و افزود: این چهار طرح شامل پرورش قارچ، ماهیان گرم‎آبی و ماکیان و مرغ بومی در مجموع با اشتغال‌زایی شش نفر با تسهیلات ۵۵۰ میلیون ریالی در روستاهای اسرم، جامخانه، دارابکلا و شهر سورک به بهره‌برداری رسید.