استاندار مازندران گفت: در برخی از نقاط استان تردد دریایی وجود دارد و ایجاد تردد دریایی در سطح سواحل مازندران در سال 94 انجام می‌شود.

kashti- mosaferi4

   

 به گزارش شرق پرس به نقل از فارس  ربیع فلاح‌جلودار در مراسم بهره‌برداری از دومین قطار مسافربری ساری به مشهد اظهار کرد: ایجاد قطار مسافربری ساری به مشهد اقدام بسیار خوبی بود که زمینه حضور مناسب زائران به مشهد مقدس را فراهم می‌کند.

 

 

وی با اعلام اینکه برای توسعه استان نیاز به توسعه راه‌آهن داریم، تصریح کرد: توسعه حمل و نقل ریلی باید در برنامه کاری قرار گیرد و نحوه خدمات به مردم از طریق راه‌آهن باید روان‌سازی شود.

 

استاندار مازندران با بیان اینکه در حوزه مسائل شهری مشکلات ترافیک مازندران جدی است، افزود: برای کاهش ترافیک شهری نیاز داریم که بخشی از حمل و نقل درون استانی با استفاده از ظرفیت راه‌آهن انجام شود.

 

وی از برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری به ویژه گردشگری دریایی در مازندران خبر داد و گفت: یکی از اقدامات مهم در استان برقراری تردد دریایی در سطح شهرهای استان است.

 

فلاح یادآور شد: در برخی از نقاط استان تردد دریایی وجود دارد و ایجاد تردد دریایی در سطح سواحل مازندران در سال ۹۴ انجام می‌شود.

 

وی با اعلام اینکه میزان استفاده از ماشین در مازندران کاهش یابد، افزود: در تردد داخلی استان بازنگری شود و زمینه بهره‌برداری از ظرفیت ریل و دریا فراهم شود.

 

استاندار مازندران با اشاره به اینکه مازندران به عنوان کریدور شمال به جنوب است، ادامه داد: بندر امیرآباد باید به عنوان بزرگ‌ترین مرکز نگهداری غلات باید باشد از ظرفیت‌های که در استان داریم باید به نحو مناسبی استفاده شود.

 

فلاح با اعلام اینکه ایجاد راه‌آهن کنارگذر استان هزینه‌بر است، گفت: برای توسعه راه‌آهن از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه استفاده شود.