فلاح رئیس فرهنگ و ارشاد بهشهر با تاکید بر برگزاری به موقع جشنواره انار افزود چهارمین جشنواره انار بهشهر پس از پایان دهه اول محرم برگزار می شود.

جشنواره انار بهشهر برگزار می شود

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) مسعود فلاح در گفت و گو با ایسنا اظهار داشت: انار محصول استراتژیک بهشهر است و شهرستان بهشهر به دلیل بالاترین سطح زیر کشت انار در استان مازندران و محصولی با کیفیت و مرغوب از سوی بسیج سازندگی به عنوان قطب تولید انار استان مازندران انتخاب شده است.

وی افزود: شهرستان بهشهر با وجود ۹۵۰ هکتار سطح زیر کشت باغات انار و ۱۲ هزار هکتار انار ترش خودرو در پناهگاه حیات وحش میانکاله و ۱۵۰ هکتار انار وحشی ترش پراکنده؛ بیشترین سطح زیر کشت انار استان را به خود اختصاص داده است.

فلاح گفت: همه مسئولان شهرستان بهشهر در مورد برگزاری جشنواره انار در سال جاری اتفاق نظر دارند تا با ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره انار بهشهر و معرفی این محصول مرغوب و استراتژیک شهرستان بتوانیم در راستای ترویج و توسعه کشت انار و احداث کارخانه صنایع تبدیلی فرآورده های این میوه بهشتی گام موثری برداریم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر یادآور شد: جشنواره انار اشرف ۳ سال در شهرستان بهشهر برگزار شد و سال گذشته به دلیل تداخل زمان برداشت انار با دهه اول محرم و به حرمت سیدالشهداء این جشنواره برگزار نشد و در سال جاری چهارمین جشنواره انار اشرف پس از دهه اول محرم برگزار می شود.

فلاح اظهار کرد: برگزاری جشنواره انار مستلزم مقدماتی است و از این رو باید انار با کیفیت ارائه شود که می طلبد در زمان مناسب خود برگزار شود و پیش از موعد یا پس از موعد رسیدن انار برای ارائه محصولات باغداران مفید نیست و این یکی از خواسته های اصلی تولید کنندگان انار شهرستان است زیرا این میوه به عنوان محصول مرغوب شهرستان معرفی  و باید جشنواره به نحو مطلوب برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی دقیق؛ مناسب ترین زمان برای برگزاری جشنواره انار به منظور معرفی و فروش این محصول با کیفیت انتخاب شود و اگر قرار باشد که شهرستان بهشهر به عنوان قطب تولید انار استان مازندران معرفی شود مستلزم همکاری همه دستگاه های شهرستانی برای برگزاری کیفی این جشنواره است زیرا جشنواره انار یکی از ظرفیت های مهم برای معرفی این محصول استراتژیک و فرآورده های آن است که می توان در کنار آن از ظرفیت های رسانه ای و تبلیغی استفاده کرد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهشهر گفت: برگزاری زودهنگام یا دیرهنگام جشنواره انار عملی غیراصولی و کارشناسی نشده است که نه تنها فوایدی را به باغداران نمی رساند بلکه ممکن است اثرات منفی داشته باشد و به همین دلیل با بررسی های انجام شده مسئولان شهرستان این تصمیم اتخاذ شد که پس از دهه اول محرم در فرصتی مناسب جشنواره انار اشرف برگزار شود.

فلاح تصریح کرد: انار اشرف با وجود اندازه کوچک، از طعم و کیفیت بالایی برخوردار است و معمولا به عنوان تازه خوری، رب انار، آب انار و لواشک انار استفاده می شود که با ایجاد صنایع تبدیلی می توان فرآورده های گوناگونی را از آن استخراج کرد.