پس از اینکه با درخواست انصراف برخی از ثبت نام کنندگان خودروهای اقساطی مخالفت شد ظاهرا این خودروها مصداق آش خاله ای است که ثبت نام کنندگان چه بخواهند و چه نخواهند به پایشان نوشته شده است.

جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود/ آش خاله ای بنام خودروهای اقساطی

 

 

شرق پرس: اعطای تسهیلات خرید خودروی داخلی که از نیمه آبان ماه سال جاری کلید خورد منجر به ثبت نام ۱۱۰ هزار متقاضی برای خرید خودروی ایرانی شد،این طرح که قرار بود شش ماه ادامه داشته باشد اما در ششمین روز خود به خاطر استقبال بی سابقه مردم متوقف شد.

 

 

در میان سیل ثبت نام کنندگان متقاضی برای خرید خودرو در این طرح کسانی نیز بودند که پس از ثبت نام و پرداخت مبالغ تعیین شده، خواستار انصراف و دریافت پول‌های واریز شده به حساب شرکت‌های خودرو ساز ایرانی شدند.بطوریکه این موضوع در چند روز گذشته تبدیل به یک مشکل برای شرکت‌های خودروسازان و نیز متقاضیان انصرافی شده است چراکه بر اساس قرار داده‌های توافق شده میان شرکت‌های خودرو ساز با متقاضیان امکان هیچ گونه استرداد پول و وجه ریخته شده وجود ندارد.

 

بر پایه این گزارش یکی از متقاضیان انصرافی در تماس تلفنی با باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه در روزهای اجرای طرح اعطای تسهیلات برای خرید خودرو اقدام به ثبت نام یک خودرو تندر کرده، اظهار داشت: پس از آنکه به دلایل شخصی از بازپرداخت اقساط وام دریافتی عاجز شدم به ناچار به نمایندگی سایپا در استان خوزستان مراجعه نمودم و خواستار انصراف از خرید خودروی ثبت نامی خود شدم.

 

وی افزود: مسئولان نمایندگی یاد شده با بیان اینکه درحال حاضر امکان استرداد وجه ریخته شده من وجود ندارد به من اعلام کردند که ممکن است این پول در سه ماه آینده پرداخت ویا شاید هرگز پرداخت نشود.

 

همچنین یکی دیگر متقاضیان انصرافی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه وی قصد داشته خودروی ثبت نامی خود را به نام شخص دیگری ثبت کنند و از این طریق انصراف دهد گفت: متاسفانه نمایندگی یکی از شرکت‌های خودروساز به من گفت که به هیچ وجه امکان چنین کاری نیز برای نمایندگی‌ این خودرو سازی وجود ندارد.