مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران درباره رتبه نخست مازندران از حضور گردشگران در کشور نشان از قدرت مدیریت میزبانی استان دارد، اذعان داشت: حضور گردشگران به این صورت در استان اقتصادی نیست.

حضور اینگونه گردشگران در مازندران اقتصادی نیست
به گزارش شرق پرس, دلاور بزرگ‌نیا از کسب رتبه نخست این استان در پذیرش گردشگران در کشور طی ایام نوروز خبر داد، گفت: برنامه‌ریزی برای تکمیل بیش از ۲۰ هتل پنج ستاره در مازندران در دستور کار است.

 

وی در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد خدمات سفر مازندران درباره وضعیت اقامت گردشگران در استان اظهار داشت: بیشترین اقامت گردشگران در کمپ‌ها، زائرسراها و  مدارس بود که این موضوع نشان می‌دهد که مازندران ظرفیت مهمانوازی مناسبی دارد و قدرت سازماندهی و برنامه‌ریزی برای میزبانی در مازندران بسیار مناسب است.

 

این مسئول با اشاره به اینکه برای توسعه گردشگری و اقتصادی محور کردن این بخش نیاز است که کیفیت گردشگری داخلی افزایش یابد، اضافه کرد: اسکان مسافران در زائرسراها، کمپ‌های شهرداری و مدارس در چرخه اقتصادی استان اثرگذار نیست که نیاز داریم در این زمینه بیشتر کار کنیم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به اینکه برای استفاده بیشتر گردشگران از هتل‌های درجه یک و دو در نرخ‌گذاری این هتل‌ها دخالت کردیم تا اقبال به این سمت افزایش یابد، خواستار دسته‌بندی خدمات هتل‌داری در استان شد و گفت: مجموعه هتل‌داران برای جذب مشتری باید نرخ‌ها و خدمات متنوعی داشته باشند.

 

این مسئول خواستار تبلیغات حرفه‌ای‌تر هتل‌داران مازندران به نحو مناسب‌تری شد و افزود: هتل‌داران نسبت به معرفی خود در خارج از استان اقدام کنند و این موضوع در رونق اقتصادی هتل‌داران اثرگذار است.

 

بزرگ‌نیا خواستار جذب گردشگران خارجی در مازندران شد و خاطرنشان کرد: در این زمینه در ایجاد زیرساخت امکان اقامتی نیاز به تجدیدنظر است.

 

وی با اشاره به اقتصادی بودن گردشگری خارجی و اثرگذاری آن در توسعه استان ادامه داد: چرخه اقتصادی گردشگری در استان با حضور گردشگران خارجی متحول می‌شود که در این زمینه در مازندران نیاز به هتل‌های پنج ستاره داریم.

 

این مسئول از برنامه‌ریزی برای تکمیل بیش از ۲۰ هتل پنج ستاره در استان خبر داد و متذکر شد: با تامین اعتبار این هتل‌ها بخشی از نگرانی برای اقامت گردشگران داخلی و خارجی در مازندران رفع می‌شود که برای تکمیل این هتل‌ها رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور قول دارد که از محل صندوق توسعه ملی اعتبار ساخت تکمیل این هتل‌ها تامین می‌شود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران درباره رتبه نخست مازندران از حضور گردشگران در کشور نشان از قدرت مدیریت میزبانی استان دارد، اذعان داشت: حضور گردشگران به این صورت در استان اقتصادی نیست./فارس