مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت: برای ادامه کار ساخت سد در شرایط حاضر به 500 میلیارد ریال اعتبار نیاز داشتیم که آن هم تامین شده است .

راه اندازی نوبت کاری شب برای تکمیل سریع سد گلورد

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت که برای رساندن سد گلورد به مرحله آبگیری، کار ساخت و ساز در آن شبانه روزی شده است .

 

محمدابراهیم یخکشی  پس از بازدید از سد گلورد در گفت و گو با خبرنگاران افزود : نوبت کاری شب بتازگی برای تکمیل سد تعریف و فعال شده است .

 

وی گفت که برنامه ریزی ها و تلاش ها بر این متمرکز است که سد تا پایان امسال به مرحله آبگیری برسد.

 

یخکشی همچنین اظهار داشت : برای ادامه کار ساخت سد در شرایط حاضر به ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز داشتیم که آن هم تامین شده است .

 

وی با اعلام این که تاکنون یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای ساخت این سد هزینه شده است ، افزود : مجموع اعتبارات هزینه شده و مورد نیاز برای تکمیل سد گلورد سه هزار میلیارد ریال است .

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران گفت : سدگلورد اکنون در مراحل پایانی کار خود قرار دارد و با بهره برداری از آن علاوه بر آب کشاورزی شرق مازندران ، آب آشامیدنی مورد نیاز شهرهای نکا ، بهشهر و گلوگاه هم تامین می شود.

 

وی در باره جا به جائی روستای رودبار  بهشهر که ۵۰ خانوار جمعیت دارد و هنگام آبگیری سد زیر آب می رود هم گفت که این کار در حال انجام است.

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای مازندران حجم مخزن سد گلورد را ۱۰۷ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت که این سد در کنترل سیلاب و کاهش خسارات ناشی از سیل نقش موثری دارد .

 

به گزارش ایرنا وی افزود : برای ایجاد منطقه گردشگری در حاشیه سد و همچنین ساخت نیروگاه برق آبی از سوی بخش خصوصی هم برنامه ریزی خواهد شد.