فلاح جلودار با اشاره به پتانسیل های بالقوه بخش تولید وصنعت در شرق مازندران گفت: باوجود تمامی تنگناها ومشکلاتی که در سایر نقاط استان با آن روبرو هستیم می‌توانیم مسائل حوزه صنعت را به‌عنوان قطب صنعت مازندران به حوزه شرق استان انتقال دهیم.

استاندار مازندران: شرق مازندران قطب صنعت استان شناخته می شود/ صنایع مازندران به شرق استان انتقال یابد

 

 

به گزارش شرق پرس  ربیع فلاح جلودار بعدازظهر پنجشنبه در کارگروه تسهیل بخش تولید وصنعت استان مازندران با محوریت بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان نکا که در شرکت صنایع غذایی نسیم صباح نیآزند برگزار شد، تولیدکنندگان را قشر ایثارگر و جهادگر در عرصه اقتصادی منطقه دانست که با تولید و اشتغال همزمان اقتصاد کشور را بیمه می‌کنند.

 

 

وی افزود: مسائل وچالش های بخش تولید در طی برهه‌های اخیر باوجود تحریم تهدید و رکود بر کسی پوشیده نیست اما خوشبختانه به لطف راهنمایی‌های دولت، مقاومت مردم، برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه راه‌های توسعه یکی پس از دیگری برای تولیدکنندگان هموار شد.

 

استاندار مازندران بابیان اینکه درسیاست های بخش اقتصاد مقاومتی به دنبال رفاه حال تولیدکنندگان هستیم تصریح کرد: لغو تحریم به این معنا نیست به‌یک‌باره مشکلات از پیش روی برداشته شود چراکه مشکلاتی که پس از سال‌های متمادی به وجود آمده قطعاً نیازمند زمان کافی و حمایت دوجانبه از سوی دولت ومردم است لذا با پایان لغو تحریم‌ها به دنبال این هستیم مردم به همراه تولیدکنندگان داخلی با آرامش واعتماد به فعالیت‌های اقتصادی بپردازند.

 

 

 

نماینده عالی دولت در استان بیان کرد:۵۰ درصد از عرصه‌های این منطقه قابل‌استفاده نیست که باید هر چه سریع‌تر برای توسعه تولید داخلی واحدهایی که فعلاً در دست دولت و بانک‌ها هستند تعیین تکلیف شوند.

 

وی اذعان داشت: بخشی از اراضی بلاتکلیف در نکاموجود است که می‌توان بررسی و از آن برای واحدهای تولیدی شهرک صنعتی استفاده کرد، درواقع با حفظ اصولی از سرزمین نباید اراضی زراعی و باغات را غیرعادلانه به صنعت تغییر کاربری دهیم درحالی‌که در بخش دیگر استان چنین نعمت و پتانسیلی مواجه هستیم.

 

دبیر کارگروه اقتصادی مازندران، منطقه شرق استان را ازجمله مناطق استثنایی برشمرد  و گفت: باوجود بنادر مهمی همچون امیرآباد وبنادر نفتی و بزرگ‌ترین نیروگاه در این حوزه سرمایه‌گذاران بسیار را جذب و فرصت اشتغال، تولید وسرمایه گذاری استثنایی را برای مردم منطقه به ارمغان می‌آورد.

 

فلاح آب، برق، گاز، تفکیک سند اراضی تولیدکنندگان و سرمایه در گردش را ازجمله مهم‌ترین مشکلات بخش تولید وصنعت شهرک صنعتی شهرستان نکا دانست و متذکر شد: کلیه موارد در دستور کار عملیاتی خواهد شد چراکه با بررسی وپیگیری بخش تولید گره مشکلات بخش صنعت هم باز می‌شود.

 

استاندار مازندران ادامه داد: بانک‌ها علیرغم همه تنگناها با شهرک‌های صنعتی مدارا کردند واحدهای تولیدی باید بپذیرند بعضی از واحدهای تولیدی طبق اولویت عمل کنند درواقع بعضی از واحدها تولیدی و شرکت‌ها از اعتبارات به‌درستی و بهینه استفاده نکردند لذا مطالبات، بازپرداخت‌ها و واحدهای تملیکی هم در دستور کار بانک‌ها و هیئت کارگروه صنعت نکا قرار گیرد.

 

وی افزود: سال ۹۴ از سال‌های بسیار سخت بعد از انقلاب بوده که با تمام این مشکلات یکسری زمینه‌ها و اقداماتی وجود دارد که بهره‌برداری های آن را در سال ۹۵ شاهد خواهیم بود.

 

این مسئول استانی خطاب به فرمانداران شرق مازندران متذکر شد: فرمانداران منطقه شرق مازندران باید به شناسایی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های منطقه بپردازند چراکه باوجود پتانسیل‌های بالقوه وبالفعل با برون‌رفت مشکلات باید مراکز صنعتی در این مناطق متمرکز شود.

 

به گزارش مهر, همچنین در پایان این نشست از مدیران برتر واحدهای تولید نکا تقدیر و تشکر به عمل آمد.