دلاور بزرگ نیا در مراسم بهره برداری از هتل عباس آباد بهشهر گفت: امروز به این خاطر شرق مازندران و شهرستان بهشهر جلوه چندانی در میزبانی و ارائه خدمت به گردشگران داخلی و خارجی ندارد که تا کنون زیر ساختهای این صنعت و فرصت فراهم نشده است.

bozoegnia-miras5

 

 

به گزارش خبرنگار شرق پرس مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران که در مراسم افتتاحیه هتل آپارتمان عباس آباد بهشهر سخن می گفت به اهمیت صنعت گردشگری پرداخت و گفت: تنها ترین و مناسب ترین راهها برای رسیدن به ایجاداشتغال و تامین اقتصادی در بهشهر و شرق مازندران صنعت گردشگری است.

 

 

دلاور بزرگ نیا ادامه داد: امروز به این خاطر شرق مازندران و شهرستان بهشهر جلوه چندانی در میزبانی و ارائه خدمت به گردشگران داخلی و خارجی ندارد که تا کنون زیر ساختهای این صنعت و فرصت فراهم نشده است.

 

 

وی از انجام پرواز به کشورهای حاشیه دریای مازندران خبر داد و افزود: یکی از جدی ترین جلسات با موضوع گردشگری ایجاد خط پروازی بین مازندران از شهرستان ساری به شهرهای ساحلی ۴ کشوری است که در حاشیه دریای مازندران قرار دارند.

 

 

بزرگ نیا با بیان اینکه مازندران جزو استانهای مرزی است و شهرستان بهشهر نیز از این قاعده مستثنی نیست تصریح کرد: بهشهر به عنوان شهر مرزی و مازندران به عنوان یک استان مرزی می تواند از این فرصت استفاده کند.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران در خصوص تردد دریایی گردشگر از بندر امیر آباد بهشهر عنوان کرد: تردد دریایی چیزی است که ما برای تحقق آن چندین سفر انجام دادیم سرمایه گذار آمد و در بندر امیر آباد نشست های متعددی شکل گرفت حتی بندر امیر آباد اعلام کرد اگر یکسال هم به طول بینجامد بنا دارد در کنار خط تجاری و اقتصادی در بندر یک مسیر و لاین گردشگری و تفریحی هم تعریف کند .

 

 

وی با اعلام این خبر تاکید کرد: به زودی این اتفاقات در منطقه شرق مازندران خواهد افتاد و  بهشهر را تحت تاثیر جدی فعالیتهای نوین و خوب اقتصادی قرار خواهد داد .

 

 

بزرگ نیا به سابقه تاریخی و میراثی بهشهر اشاره کرد و افزود: ما بهشهر را یک شهر موزه می بینیم ولی برای اینکه قدم را جدی تر برداریم به مناطق تاریخی آن توجه بیشتر نشان دادیم.

 

 

مدیر کل میراث فرهنگی مازندران با ابراز تاسف از بی مهری ها نسبت به سایت تاریخی گوهر تپه ابراز داشت: فاصله ای که در توجه به سایت موزه گوهر تپه اتفاق افتاد و بی مهریها نسبت به آن ما را بر آن داشت تا امسال رقم قابل توجهی برای تجدید کاوشها و احیای این سایت موزه در نظر بگیریم.

 

 

وی یاد آور شد :سایت تاریخی گوهر تپه پیشینه این منطقه است با اطمینان نسبت به این مسئله که نشانه حیات و زیست انسان در قبل از ورود آریاییها به این منطقه یافت شده است.

 

 

بزرگ نیا بیان کرد:اسنادی وجود دارد که بیانگر وجود تمدن فاخر و ارزشمندی از تاریخ است که قبل از ورود آریاییها شکل گرفته است ما در نوار ساحلی کرانه جنوبی دریای مازندران بویژه در شهرستان بهشهر اقوامی را داشتیم که طبق اسناد واضح کاوشهای باستان شناسی ما این شهر پیشینه چند هزار ساله دارد.

 

 

وی تاکید کرد: اگر واقعا به توسعه این شهر فکر می کنیم در کنار سایر قابلیتها محوریت توسعه این شهر را در بخش گردشگری فراموش نکنیم من امید دارم این قدم های اولیه برای برداشتن قدم های بزرگ است .

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در خاتمه خاطر نشان ساخت: برای ساماندهی و شناسایی ویلاها و خانه های استیجاری آدرس اقامتگاههای دارای پروانه به اطلاع مسافرین می رسد.

 

 

نورزاد در ادامه این مراسم به سابقه تاریخی شهرستان اشاره کردو افزود: سرمایه گذاری در بخش گردشگری جرات و توان ریسک می خواهد شهرستان بهشهر از زیبایی های طبیعی بسیاری برخوردار است و این شهر میراث تاریخی ارزشمندی را در خود جای داده است که از سایت تاریخی گوهر تپه تا خلیل شهر را در بر می گیرد .

 

 

فرماندار بهشهر درخاتمه با تشکر از مدیر کل میراث فرهنگی مازندران خاطر نشان ساخت: شهرستان بهشهر در بحث میراث فرهنگی نمونه است زیرا کل شهرستان شهری میراثی است و هر جا را که نظر بیاندازید آثاری از تاریخ در آن نمایان است که امیدواریم با تو جه ویژه به این بخش در شهرستان بتوانیم در زمینه جذب گردشگر پیشرفت های خوبی را شاهد باشیم.