معاون وزیر اقتصاد درباره آزادسازی سهام عدالت گفت: به طور میانگین تا امروز حدود 32 درصد از بدهی یک میلیون تومانی مشمولین سهام عدالت با سودهای این سهام تأدیه شده است و ما امیدواریم تا نیمه اول سال آینده این رقم به حدود 50 درصد افزایش یابد.

وزارت اقتصاد؛ سهام عدالت تا سال 96 آزاد و واگذار خواهد شد

 

 

شرق پرس: معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان این که سهام عدالت از سال ۸۵ به مدت ۱۰ سال به مشمولین داده شده است، گفت: با اتمام این مهلت پیش بینی ما این است که درنیمه اول سال ۹۶ عملاً این سهام آزاد و واگذار می شود.
 
 
 

میرعلی اشرف پوری حسینی افزود: از سال ۸۵ سهام ۶۱ شرکت دولتی به ۴۷ میلیون نفر به عنوان سهام عدالت واگذار شد.

 

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: از همان سال مقرر شد یک میلیون تومان به ازای سهم واگذاری از محل سود تأدیه شود.

 

پوری حسینی افزود: تا پایان امسال این مهلت ۱۰ ساله به پایان می رسد و اطلاعات سود سهام عدالت در نیمه اول سال آینده برای سازمان خصوصی سازی مشخص خواهد شد.

 

وی گفت: به طور میانگین تا امروز حدود ۳۲ درصد از بدهی یک میلیون تومانی مشمولین سهام عدالت با سودهای این سهام تأدیه شده است و ما امیدواریم تا نیمه اول سال آینده این رقم به حدود ۵۰ درصد افزایش یابد.

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: اگر وضع اقتصادی کشور بهبود یابد و شرکت ها بسیار سودده شوند، امیدواریم این رقم به ۵۵ تا ۶۰ درصد هم برسد.

 

پوری حسینی گفت: در قانون برای ۲ دهک کم درآمد جمعیت کشور ۵۰ درصد تخفیف قائل شده اند بنابر این با احتساب حدود ۵۰ درصد سود سهام عدالت تا سال آینده صد در صد سهام این ۲ دهک آزاد می شود.

 

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: بقیه مشمولان ۶ ماه فرصت دارند تا پول بدهی خود را واریز کنند تا بتوانند سهام خود را در اختیار بگیرند.

 

پوری حسینی گفت: چون سهام به قیمت ۹ سال قبل در اختیار مشمولان قرار گرفته شده الان شاید ۲ یا ۳ برابر افزایش قیمت پیدا کرده باشد بنابر این پول بدهی واریزی نیز به قیمت سهام ۹ سال قبل خواهد بود.

 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: سازمان خصوصی سازی امیدوار است بتواند در شهریور سال آینده به همه ۴۷ میلیون سهامدار سهام عدالت صورت حساب مالی ارائه دهد و با احتساب ۶ ماه فرصت تسویه بدهی مشمولان عملاً واگذاری سهام عدالت به سال ۹۶ موکول می شود.

 

سهام عدالت به هیچ عنوان خرید و فروش نشود

 
رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: به شدت توصیه و نهی می کنیم که هیچ کس سهام عدالت را خرید و فروش نکند چون برگه هایی که در دست مردم است سهم نیست و فقط یک ورقه ثبت نام است و ارزش دیگری ندارد.
 

پوری حسینی افزود: اگر این برگه آتش بگیرد و یا گم بشود و یا به فروش برسد هیچ مهم نیست چون مشخصات مشمولین سهام عدالت در فایل سازمان خصوصی سازی وجود دارد و ما نیازی به برگه های ثبت نام نداریم.

 

وی گفت: مخاطب ما تا مرحله واگذاری سهام عدالت فقط شخص ثبت نام شونده است و اگر مشمولین به هر دلیل و با هر ترفندی امضا دهند که ما حق و حقوق خود را به کس دیگری واگذاری کرده ایم برای ما بی اعتبار است.

 

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: ما سهام عدالت را تنها به شخص ثبت نام شونده در فایل سازمان خصوصی سازی، می دهیم و اگر شخصی برای خود تعهد ایجاد کند بعداً باید با دست خود سهام را به شخص خریدار منتقل کند و ما هیچ سهمی را از هیچ مشمولی به هیچ کس دیگر منتقل نخواهیم کرد و فقط به خود ثبت نام شونده در سازمان خصوصی سازی سهم واگذار می شود.

 

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: به مردم عزیز توصیه می کنیم در قبال برگه های ثبت نام سهام عدالت نه کسی پولی بدهد و نه بگیرد زیرا متضرر خواهد شد.