خروج از رکود هنوز برای شرکتها و کارخانه ها محقق نشده و شنیده می شود 6 شرکت صنعتی و تولیدی در ناحیه صنعتی گهرباران در شرق مازندران در حال واگذاری به بانک‎ها یا دیگر طلبکاران سازمان یافته هستند.

واگذاری 6 شرکت صنعتی و تولیدی شرق مازندران به طلبکاران !

 

 

به گزارش شرق پرس در این سال‎هایی که بر ایران گذشت، افزون بر موارد گوارا یا ناگوار اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی، یک مقوله همیشه پای ثابت‎ها دولت‎ها و ادوار بوده و آن تورم اما با افت‎وخیزهای متفاوت است.

 

 

 تورم در همه دولت‎ها بوده اما در دولت قبل به حدی رسید که تقریبا سکته اقتصادی حادث شد و بسیاری از تولیدکنندگان، کارگران و حتی بازاریان یا راه به دادگاه یافتند یا از بیکاری دچار اختلالات مالی و معیشتی و برخی گرفتار اختلافات خانوادگی شدند که بحث محل آن اینجا نیست اما در حالی دولت جدید هم هنوز با وجود برخی وعده‎های وعید شده و حتی گشایش‎های اخیر موفق به خروج از رکود نشده است که برخی کارخانه‎ها هنوز هم در حال سقوط یا واگذاری به بانک‎ها هستند.

 

در این راستا شنیده شده ۶ شرکت صنعتی و تولیدی در ناحیه صنعتی گهرباران در شرق مازندران در حال واگذاری به بانک‎ها یا دیگر طلبکاران سازمان یافته هستند.

 

در این ناحیه صنعتی شرکت‎های هستند که به دلیل نداشتن سرمایه درگردش که همان درد همیشگی صنعت‎گران و تولیدکنندگان است، ماه‎ها بلکه چندسالی است که در رکود و خاموشی سیر می‎کنند و به تازگی یکی از این شرکت‎ها به دلیل عجز از بازپرداخت تسهیلات دریافتی به تملک یکی از بانک‎ها درآمده است.

 

 تابناک مازندران می نویسد؛ هرچند اصل این وام‎ها و ضرورت بازپرداخت آن قابل کتمان نیست و نمیتوان انتظار داشت تسهیلات پرداخت نشود اما میزان سنگینی سود این تسهیلات متاثر از قوانین بانک مرکزی و وزارت صنعت همچنین تداوم رکود به عنوان یادگار این سال‎ها ما را به روزی خواهد رساند که نسل تولید و تولیدکنندگان داخلی مانند ماموت‎ها منغرض شود.