محمد تقی نورزاد گفت : با گذشت هشت سال از آغاز عملیات ساخت کشتارگاه نکا، کمبودهای مالی موجب شد طرحی که قرار بود در مدت زمان دو سال ساخته شود ، تاکنون فقط به پیشرفت فیزیکی حدود 30 درصد رسیده است.

کشتارگاه بهشهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی است/ احداث کشتارگاه نکا پس از 8 سال فقط 30 درصد رشد داشت

 

به گزارش شرق پرس, فرماندار بهشهر گفت :با گذشت هشت سال از آغاز عملیات ساخت کشتارگاه نکا تاکنون فقط به پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصد رسیده است و کشتارگاه نیمه صنعتی شرق مازندران در بهشهر با سرمایه گذاری بخش خصوصی احداث می شود .

 

 

محمدتقی نورزاد در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد : پیش از این قرار بود این کشتارگاه در نکا احداث شود که با نظر کارشناسان استانداری و احداث نشدن به موقع آن در نکا ، اجرای آن در بهشهر مورد موافقت قرار گرفت .

 

وی بیان کرد : احداث کشتارگاه صنعتی در شرق مازندران ضروری است اما به نظر می رسد بخش های دولتی و شهرداری ها ، بودجه کافی برای تکمیل طرح نیمه تمام کشتارگاه نکا ندارند.

 

فرماندار بهشهر افزود : با گذشت هشت سال از آغاز عملیات ساخت این کشتارگاه، کمبودهای مالی مانع اصلی تکمیل نشدن آن است و طرحی که قرار بود در مدت زمان دو سال ساخته شود ، تاکنون فقط به پیشرفت فیزیکی حدود ۳۰ درصد رسیده است.

 

نورزاد ادامه داد : به دلیل آغاز ساخت این کشتارگاه ، همه کشتارگاه های سنتی بهشهر تعطیل شد اما قصابان بهشهری مجبور به کشتار دام در منازل و کشتارگاه های سنتی غیرمجاز هستند که این اقدام غیر قانونی همواره با برخورد های قضایی مواجه می شود.

 

وی گفت : بودجه پنج شهرداری بهشهر، نکا ، گلوگاه ، رستمکلا و خلیل شهر به عنوان صاحبان اصلی سهام این واحد صنعتی ، کفاف ساخت و تکمیل آن را نداد که برای حل این مشکل ، از توان بخش خصوصی برای ساخت آن در بهشهر استفاده خواهد شد.

 

نورزاد بر لزوم نظارت بیشتر بر ذبح دام تا زمان راه اندازی این کشتارگاه صنعتی تاکید کرد و گفت : هم اکنون ، کشتارگاه صنعتی جویبار مسئولیت کشتار دام شهرهای شرق مازندران را بر عهده دارد ، اما دامداران و قصابان به دلیل بعد مسافت و هزینه فراوان حمل دام و لاشه حیوان کشتار شده ، رغبتی برای انجام کشتارهای خود در این واحد صنعتی ندارند.

 

 

لازم به ذکر است روز گذشته برخی از مسئولان شهرستان نکا در دیدار با نماینده ولی فقیه استان مازندران با انتقاد از مسئولان بهشهری خواستار ادامه عملیات احداث کشتارگاه صنعتی شرق مازندران در نکا شدند.