علی مهدی پور درباره اولویت آموزش در فنی حرفه ای بهشهرگفت: توسعه آموزش های بازار محور مهمترین رویکرد مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهشهر جهت افزایش اشتغال می باشد.

mehdipor54
به گزارش شرق پرس، علی مهدی پور گفت : فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای امروزه از ضروریات زندگی هر جوان است و کسانی که آموزش های فنی و حرفه ای را آموخته اند در  مقایسه با افراد فاقد مهارت از اولویت اشتغال برخوردارهستند .

 

 

ریاست مرکز فنی و حرفه ای بهشهر تصرح کرد : طرح آموزش بازار محور گامی ارزشمند برای توسعه اشتغال در جامعه است، این  طرح در راستای اجرای سیاست‌ های کلی اشتغال ابلاغی ازسوی مقام معظم رهبری، برنامه پنجم توسعه، آئین نامه نظام آموزش مهارت و فناوری و نظام صلاحیت حرفه‌ای از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ ای کشور در حال اجراست.

 

وی اظهار داشت : مراکز فنی و حرفه ای از بسترهای رشد،توسعه و پیشرفت در هر منطقه به شمار می روند و رمز موفقیت جوانان جویای کار “مهارت آموزی ” است.

 

مهدی پور به ظرفیت ها و توانایی های آموزشی موجود در شهرستان در راستای اجرای طرح بازار محور اشاره نمود و افزود: استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود در برخی ادارات ، استفاده از توان کارآفرینان برتر و حذف فاصله آموزش و اشتغال، کاهش بیکاری پنهان جامعه، همگام شدن کارآفرینان با تمهیدات اقتصاد مقاومتی و افزایش اثر بخشی و کارایی آموزش‌های مهارتی از اهداف اجرای طرح آموزش بازار محور است.

 

وی یاد آور شد دراین خصوص کارگاه پرورش ماهی های گرمابی فنی و حرفه ای بهشهر یکی از کارگاه هایی است که به صور ت آموزش های بازار محور یعنی آموزش هایی که ابتدا بازار و محل فروش آن درعرصه کارآفرینی تعیین شده است راه اندازی گردید .

 

این عضو کارگروه اشتغال شهرستان بهشهر افزود: طرح آموزش محصول محور از طرح های مورد توجه و مهم سازمان فنی و حرفه ای کشور و ادارات کل استان ها و به تبع آن شهرستان ها در سراسر کشور است که متقاضیان در یک محیط واقعی، کارآموزی کرده و پس از فراگیری عملی مهارت در چهار مرحله آموزش ، تولید ، بازاریابی و فروش مشغول بکار می شوند.