دور از ذهن نیست که بعد از راه اندازی فرودگاههای دو شهر بابل و محمود آباد با توجه به دعواهای بیهوده شهرستانهای ساری و میاندرود و سکوت بزرگان و نماینده های مجلس این شهرستان باید رفته رفته منتظر از رونق افتادن فرودگاه دشت ناز ساری باشیم و این فرودگاه تبدیل به همان فرودگاه هواپیمای معروف سمپاش زرد رنگ شود.

 

آیا راه اندازی فرودگاه های بابل و محمود آباد, فرودگاه دشت ناز مازندران را از رونق خواهد انداخت؟

به گزارش شرق پرس, فرودگاه دشت ناز از جمله امکانات استانی و قابل توجه معدودی است که در قسمت شرق مازندران واقع شده و اتفاقاً روند توسعه آن در سالهای اخیر رشدی قابل توجه داشت که باید از مسئولان و زحمت کشان این امر تشکر کرد.

 

اما در ماههای اخیر اختلافاتی بین مسئولان شهرستانهای ساری و میاندورود بر سر اداره و تغییر نام این فرودگاه بوجود آمد. اختلافاتی که باعث انجام مصاحبه ها و گفته هایی شد که گاهاً خطوط قرمز اخلاق را نیز درنوردید و موجب نگرانی برخی دلسوزان منطقه ای شده است.

 

اینکه طرح مسئله اداره کردن و تغییر نام فرودگاه دشت ناز مازندران در این مجال چقدر ضرورت دارد و اینکه زیر سئوال بردن ایجاد یک شهرستان مستقل در شرق مازندران بنام میاندورود برای خدمت رسانی بهتر به مردم, توسط برخی مسئولان شهری مرکز استان چقدر می تواند برای مردم مفید واقع شود نیز مورد بحث ما نیست.

 

اما در این دعوای بیهوده که بین مسئولان شهرستانهای همجوار رخ داد برخی اتفاقات در آنسوی استان جالب و قابل تامل است.

 

پیگیری سریع و در دستور کار قرار دادن احداث دو فرودگاه, یکی در بابل و دیگری در محمود آباد از طریق نماینده های آن شهرستانها و برخی مسئولان مازندران از آن اتفاقاتی است که شاید در کمتر استانی شبیه آن دیده شود.

 

استاندار مازندران اخیراً در گفتگو با مهر اظهار داشت در سفری که علی لاریجانی رئیس مجلس به مازندران داشت موضوع راه اندازی فرودگاه بیشه کلا محمودآباد مطرح و پیگیری شد.

 

ربیع فلاح جلودار در پاسخ به اینکه آیا راه اندازی فرودگاه جدید ! توجیه اقتصادی دارد یا خیر اظهار داشت: این موضوع باید توسط متخصصان و بخش خصوصی ارزیابی شود.

 

از طرف دیگر حسین نیازآذری نماینده مردم بابل در مجلس از پیگیری برای راه اندزی فرودگاه قدیمی احمدکلا این شهرستان خبر داد.

 

وی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ هکتار زمین بین بابل و آمل در روستای احمدکلا از قدیم برای فرودگاه آموزشی وجود دارد، گفت: در حال پیگیری هستیم تا فعایت این فرودگاه از سر گرفته شود.

البته کسی منکر پیشرفت و توسعه همه شهرهای استان مازندران نیست اما مطرح شدن بحث ایجاد دو فرودگاه در شهرهای آنسو تر استان در حالیکه بیان می شود همین سه فرودگاه فعلی مازندران زیان ده هستند و از طرفی مسافت بین بابل تا فرودگاه دشت ناز حدود یک ساعت یا کمی بیشتر است (که اصلا قابل مقایسه با فاصله شرق تهران تا فرودگاه مهرآباد و فرودگاه امام(ره) نیست) خود جای بسی تامل است.

 

البته دور از ذهن نیست که بعد از راه اندازی فرودگاههای دو شهر بابل و محمود آباد با توجه به دعواهای بیهوده شهرستانهای ساری و میاندرود و سکوت بزرگان و نماینده های مجلس این شهرستان باید رفته رفته منتظر از رونق افتادن فرودگاه دشت ناز ساری باشیم و این فرودگاه تبدیل به همان فرودگاه هواپیمای معروف سمپاش زرد رنگ شود.