مهدی پور گفت: با این میزان آموزش در بخش مركز ثابت 104 درصد ، دربخش صنايع و صنوف 112 در صد ، دربخش جوار دانشگاه 258 درصد ، دربخش زندان 108 و درآموزش مناطق روستائي بيش از 120 درصد تعهدات سالیانه آموزشهای دولتی در 11 ماهه سال 93 محقق شده است.

 

مهدی پور رئیس فنی حرفه ای بهشهر 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید هاشمی نژاد  بهشهر، ۸۵۰ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی در یازده ماهه سال جاری در مرکز دولتی و آموزشگاه های آزاد  اجرا شد.‏

 

 

علی مهدی پور ، رئیس مرکز فنی و حرفه ای بهشهر با اعلام این مطلب افزود: با این میزان آموزش در بخش مرکز ثابت ۱۰۴ درصد ، دربخش صنایع و صنوف ۱۱۲ در صد ، دربخش جوار دانشگاه ۲۵۸ درصد ، دربخش زندان ۱۰۸  و درآموزش مناطق روستائی بیش از ۱۲۰ درصد تعهدات سالیانه آموزشهای دولتی در ۱۱ ماهه سال ۹۳ محقق شده است.

 

 

وی تصریح کرد: درسال جاری ۴۵۰۰ نفرکارآموز جویای کار از آموزش های مهارتی این مرکز بهره مند شدند که از این تعداد ۲۳۳۰ نفر در آموزشگاههای آزاد تحت پوشش در سطح شهرهای  بهشهر ، گلوگاه، خلیل شهر و رستمکلا  آموزش های مهارتی را فرا گرفته اند .

 

 

مهدی پور اظهار داشت : این تعداد کارآموزان در قالب ۹۵ کارگاه و ۱۵۵ رشته که شامل : اتومکانیک ، برق صنعتی  ، جوشکاری ، رایانه ، مراقبت و زیبائی ، برق خودرو، پرورش قارچ دکمه ای ، پی ال سی ، طراحی و دوخت و …. این آموزش ها را کسب نموده اند .

 

 

این عضو کارگروه اشتغال شهرستان بهشهر گفت : در ۱۱ ماه گذشته ۵۳۷۰ نفر از متقاضیان در آزمونهای هماهنگ ، ادواری ، تفاهم نامه و صنعت ساختمان شرکت نموده و ۳۸۵۰ نفر موفق به دریافت گواهینامه با کد استاندارد بین المللی شده اند .

 

 

ریاست فنی و حرفه ای بهشهر همچنین از آغاز ثبت نام شانزدهمین دوره المپیاد ملی مهارت خبر داد و گفت: شانزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت طی سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

 

fani-herfe-behshar

 

وی ادامه داد: شروع ثبت نام مرحله شهرستانی که نخستین مرحله مسابقات ملی مهارت است از اول اسفند شروع شده و شرکت کنندگان در این مسابقات که باید متولدین ۱۱ دی ۷۳ به بعد باشند تا پایان فروردین ۹۴ فرصت دارند با مراجعه به مراکز آموزشی فنی و حرفه ای نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

 

 

علی مهدی پور زارمی افزود: همچنین متولدین ۱۱ دی ۷۰ به بعد نیز می توانند در رشته های ساخت و تولید تیمی سه نفره، مکاترونیک تیمی دونفره و آکواترونیک برای شرکت در مسابقات ملی مهارت به مراکز مراجعه کنند.

 

 

وی با اشاره به اینکه این مسابقات در ۲۷ رشته مهارتی برگزار خواهد شد اظهار کرد:رشته های فوق شامل کنترل صنعتی، فرز CNC، تراش CNC، تاسیسات الکتریکی، تبرید و تهویه فناوری اتومبیل، صافکاری خودرو، نقاشی خودرو، طراحی مهندسی مکانیک، فناوری اطلاعات سخت افزار و شبکه، فناوری اطلاعات نرم افزار، طراحی صفحات وب، فناوری طراحی گرافیک، لوله کشی، اتصالات چوبی، طراحی فضای سبز تیمی، گل آرایی، جواهر سازی، الکترونیک، روباتیک تیمی، آجر چینی، کاشی کاری دیوار و کف، جوشکاری و کابینت سازچوبی است.

 

 

مهدی پور با اشاره به سابقه درخشان استان مازندران هم چون کسب رتبه دوم مدالی در سال جاری گفت:  در این دوره نیز همانند سال های پیش مراکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاه های آزاد تحت پوشش  سعی در جذب کارآموزان با استعداد و نخبه می نمایند تا بتوانند در مسابقات ملی مهارت موفق و برای استان افتخار آفرینی نمایند.

 

 

شایان ذکر است مدال آوران مسابقات مهارت در مرحله کشوری ضمن برخورداری از جوایز نقدی، نخبه محسوب شده و از مزایای بنیاد نخبگان و تحصیل در دانشگاه و امتیازات سربازی برخوردار می شوند .