فرماندار نکا با گلایه از روند کند پرداخت تسهیلات گفت: تغییرات محسوسی در شهرستان برای رونق واحدهای تولیدی شاهد نیستیم و برخی از بانک‌ها همگام با صاحبان طرح‌ها حرکت نمی‌کنند

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) جعفر احمدی شنبه‌شب در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: عزم و جدیت برای تغییر لازمه تحول است که باید وجود داشته باشد و تحقق اقتصاد مقاومتی با عزم راسخ در مدیریت جهادی اجرایی می‌شود.

 

وی افزود: برای رشد و توسعه همه‌جانبه باید همکاری و تلاش همه مسؤولان در دستور کار قرار گیرد و به نوعی باید عزم‌ها را جزم کرده و برای ایجاد تحول، تلاش همگانی در جامعه صورت گیرد.

 

فرماندار نکا با بیان اینکه باید سیاست‌های دولت و نظام در اولویت کار مسؤولان باشد، ادامه داد: همه ما باید پاسخگوی مردم و خداوند باشیم و خود را خدمتگزار مردم دانسته و برای رضایت آنان گام برداریم.

 

ارائه تسهیلات به طرح های اقتصادی نکا به کندی صورت میگیرد

 

این مسؤول در ادامه اضافه کرد: بسته حمایتی رونق تولید از موفقیت‌هایی بوده است که بعد از برجام عملیاتی شد تا با اعتباراتی که به واحدهای تولیدی پرداخت می‌شود برای رونق تولید تلاش شود که برای این منظور باید بانک‌ها در ارائه خدمات و تسهیلات، تلاش کنند.

 

احمدی با بیان اینکه صاحبان حرف و صنایع مدارک خود را در موعد مقرر برای تسهیلات به بانک‌ها ارائه دهند، افزود: توسعه واحدهای تولیدی، سرمایه‌گذاری مناسب و رفع موانع پیش روی واحدهای صنعتی در شهرک‌ها و صنایع مختلف خرد و کلان، می‌تواند در رونق‌بخشی به اشتغال تأثیرگذار باشد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه تغییرات محسوسی در شهرستان برای رونق واحدهای تولیدی شاهد نیستیم و برخی از بانک‌ها همگام با صاحبان طرح‌ها حرکت نمی‌کنند، گفت: فرصت بسیار کم و محدودی در اختیار داریم که باید با تهیه مدارک و مستندات لازم و دریافت تسهیلات، برای رونق‌بخشی به تولید گام برداریم.

 

فرماندار نکا ادامه داد: انحراف در تسهیلات دریافتی توسط صاحبان طرح‌ها قابل قبول و پذیرش نیست و تسهیلات باید در جای خود و در قالب چارچوب تعریف‌شده اجرایی شود و از هرز رفتن منابع جلوگیری شود.

 

این مسؤول با اشاره به طرح‌های ایجادشده در قالب رونق تولید در نکا، بیان کرد: در شهرستان نکا ۱۶۶ طرح در قالب دریافت تسهیلات رونق تولید ثبت نام کردند که از این تعداد ۹۶ طرح به ستاد تسهیلات معرفی و ۳۱ طرح، تسهیلات لازم را دریافت کردند.

 

احمدی گفت: باید اثربخشی طرح‌ها بیان شود تا با اشتغال‌زایی مناسب، شاهد رشد و توسعه اقتصادی باشیم و از اهداف منحرف نشویم.

 

 ارائه تسهیلات در نکا با کندی پیش می‌رود

 

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نکا هم با اعلام اینکه ارائه تسهیلات در نکا با کندی پیش می‌رود، اظهار کرد: برخی از طرح‌های اقتصادی در نکا مشمول استفاده از تسهیلات بانکی رونق تولید شده است اما در دریافت تسهیلات با مشکل جدی مواجه هستند.

 

ابوالقاسم سلیمانی افزود: پیشرفت مناسبی در دریافت تسهیلات توسط سرمایه‌گذاران و واحدهایی که در این طرح قرار گرفته‌اند، در شهرستان نکا مشاهده نمی‌شود و تنها بخش کشاورزی از اعتبارات مناسبی برخوردار شده است.

 

وی در پایان گفت: برخی از واحدهای صنعتی و صنایعی که طرح ارائه داده‌اند با مشکلاتی روبه‌رو هستند که امیدواریم با توجه به دغدغه‌ای که برای رشد و توسعه اقتصاد وجود دارد؛ برای رفع مشکلات، جلساتی با مدیران بانک و افراد تقاضای تسهیلات برگزار و فضایی مناسب آماده شود تا از همه ظرفیت‌ها، برای بهبود وضعیت تولید استفاده شود.

 

 

 

فارس