احمدی وجود بدهی‌های مختلف توسط سرمایه‌گذاران، مشکلات با دارایی، نبود زیرساخت‌های مناسب در برخی از موارد و کمبود نقدینگی را از جمله مشکلات واحدهای صنعتی در شهرستان نکا عنوان کرد.

از بدهی و کمبود نقدینگی تا مشکلات زیر ساختی و مالیاتی

 

 

به گزارش شرق پرس, جلسه رفع موانع تولید شهرستان نکا شب گذشته در سالن فرمانداری نکا، به‌منظور رفع موانع تولید برخی از واحدهای صنعتی برگزار شد تا با هم‌فکری و چاره‌اندیشی برای رفع مشکلاتی که پیش‌روی تولیدکنندگان است اقدام شود و با افزایش واحدهای فعال تولیدی، برای اشتغال‌زایی بیشتر در منطقه تلاش شود.

 

 

فرماندار نکا در این جلسه با اعلام اینکه این جلسات به صورت هفتگی برگزار می‌شود تا مشکلات واحدهای مختلف تولیدی و صنعتی بررسی و در رفع مشکلات گام برداشته شود، خواهان توجه ویژه مدیران دستگاه‌های دولتی، بانک‌های عامل و سرمایه‌گذاران به مصوبه‌های مختلف این جلسات شد.

 

 

جعفر احمدی با اشاره به مشکلات مختلف سرمایه‌‍‌‌گذاران در راستای مشکلات زیرساختی، معوقات بانک‌ها، بروکراسی اداری، دارایی و … بیان کرد: در این جلسات تلاش می‌شود تا اگر مشکلاتی در مورد دستگاه‌های اداری وجود دارد، مشکلات رفع  شود و اگر مشکل هم در راستای بانک‌های مختلف شهرستان باشد با مشارکت بانک‌های عامل در رفع مشکلات تلاش شود.

 

 

وی وجود بدهی‌های مختلف توسط سرمایه‌گذاران، مشکلات با دارایی، نبود زیرساخت‌های مناسب در برخی از موارد و کمبود نقدینگی را از جمله مشکلات واحدهای صنعتی عنوان کرد و یادآور شد: این مشکلات مورد بررسی قرار می‌گیرد تا برای توسعه و افزایش تولید با توجه به نقش‌آفرینی آن در اقتصاد و رفع بیکاری تلاش و کارگاه‌های تولیدی فعال‌تر از گذشته به فعالیت بپردازند.

 

 

فرماندار نکا با تاکید حمایت از سرمایه‌گذاران در واحدهای صنعتی شهرستان و استقبال از سرمایه‌گذاران جدید، گفت: از سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی، خدماتی و کشاورزی در سطح شهرستان حمایت می‌کنیم تا توسعه اقتصادی حاصل و رفع موانع شود و اشتغال‌زایی اتفاق افتد.

 

 

این مسئول با اشاره به بررسی مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی در جلسه رفع موانع تولید شهرستان نکا، ادامه داد: واحد تولیدی سفال البرز یکی از تولیدکنندگان در سطح شهرستان است که در این جلسه مشکلات این واحد تولیدی مورد بررسی قرار گرفت و مسائل مربوط به حوزه کارگری و اداری این شرکت بررسی شد تا با رفع مشکلات اداری و افزایش نقدینگی، فعال کردن این کارگاه در دستور کار قرار گیرد.

 

 

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی از جمله واحدهای مهم در شهرستان نکا است که تولیدات مناسب و خوبی داشته و کالاهای خود را صادر می‌کند، افزود: امیدواریم با رفع مشکلات، بحث مربوط به نقدینگی این شرکت رفع و تسهیلات خوبی ارائه شود تا صادرات این واحد تولیدی تقویت شود.

 

 

فرماندار نکا در ادامه با اشاره به بررسی مشکلات واحد تولیدی تولید ام دی اف در این جلسه نیز خاطرنشان کرد: این واحد تولیدی نیز در سطح شهرستان فعال است که با مشکل زیرساختی، گاز و برق مواجه بوده است، تقویت زیرساخت‌ها مورد بررسی قرار گرفت تا مشکلات حل و فصل شود.

 

 

احمدی همچنین با اشاره به بررسی مشکلات شرکت پودر معدنی زرندین نیز اضافه کرد: این شرکت هم مشکل با اداره مالیاتی داشته است که با بررسی‌های انجام‌شده مصوب شد که در این رابطه اداره مالیات کمک‌کار شده و برای تقسیط مالیات اقدام شود.

 

 

وی همچنین با اعلام اینکه دستگاه‌های خدمات‌رسان همچون برق و گاز برای قطع واحدهای صنعتی با هماهنگی قبلی اقدام کنند،  اظهار کرد: تامین امنیت در شهرک صنعتی نیز از مسائل مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد و مدیران واحدهای صنعتی در این راستا، هماهنگی لازم را با مدیریت شهرک صنعتی انجام دهند تا از بروز مشکلات جلوگیری شود.

 

 

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی نکا نیز با اشاره به بیمه بیکاری کارگران واحدهای تولیدی افزود: قطع رابطه کاری، نوسازی، تعطیلی، حوادث غیرمترقبه و … مشمول بیکاری کارگران در واحدهای صنعتی می‌شود.

 

 

ابوالقاسم سلیمانی، گفت: کارگران برای دریافت بیمه بیکاری باید از طریق قانونی وارد عمل شده و اقدام کنند، تا از موانع جلوگیری شده و همچنین اگر در مواقعی احتیاج به خط تولید جدید در کارگاه یا واحد تولیدی بود نیز برای تغییر اصلاح ساختار و تأیید آن اقدام شود.

 

 

 

فارس