فرماندار گلوگاه یادآور شد هدف اصلی ما از برگزاری جشنواره انجیر٬ ثبت برند انجیر به نام گلوگاه است تا بهانه ای باشد برای شناساندن دیگر صنایع گلوگاه مانند شرکت بردنا٬ صنعت آجر و سفال ماشینی و همچنین رستورانهای زنجیره ای اکبرجوجه که برای این شهرستان افتخار بزرگی است.

anj5

 اولین جشنواره انجیر  کشور در شهرستان گلوگاه آغاز بکار کرد. این جشنواره صبح امروز  (سه شنبه) با هدف معرفی این محصول ارگانیک و همچنین کارآفرینی و اشتغال و حمایت از صنایع گلوگاه با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در کارخانه دخانیات تیرتاش شهرستان گلوگاه افتتاح شد.

.

.

به  گزارش شرق پرس, نخستین جشنواره انجیر ایران صبح روز سه شنبه ۲۸ مرداد٬ به همت فرمانداری و با مشارکت دستگاههای دیگر این شهرستان و همچنین سازمانهای مردم نهاد  گلوگاه٬ در انستیتو دخانیات تیرتاش٬ ۷ کیلومتری جاده گلوگاه- بهشهر افتتاح شد.

فرماندار گلوگاه در این جشنواره نیز اظهار داشت: به علت همزمان شدن این مراسم با اجلاس گردشگری سلامت عضو اکو در رامسر بسیاری از مسئولین دعوت شده نتوانستند حضور پیدا کنند.

عیسی قاسمی طوسی افزود: هدف اصلی ما از برگزاری جشنواره انجیر٬ ثبت برند انجیر به نام گلوگاه است تا بهانه ای باشد برای شناساندن دیگر صنایع گلوگاه مانند شرکت بردنا٬ صنعت آجر و سفال ماشینی و همچنین رستورانهای زنجیره ای اکبرجوجه که برای این شهرستان افتخار بزرگی است.

امام جمعه گلوگاه نیز در این مراسم از همه کسانی که این  جشنواره را راه اندازی کرده اند تشکر کرد و گفت: همه مسئولین در مسیر و اختیار تحقق شعار سال هستند که این مراسم نمونه ای از تلاشهای آنها است.

دکتر میراحمدی افزود: مهمترین رکن اقتدار و استقلال جامعه به اقتصاد بر میگردد ٬ ما باید از نظر اقتصادی مستقل باشیم٬ استکبار جهانی استقلال کشورها را نمی خواهد. اقتصاد باید درون زا باشد، اقتصادی که از خارج تامین شود دیر یا زود فرو خواهد پاشید.

به گفته وطن پور رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از مهمترین اهداف این جشنواره می توان به: معرفی میوه انجیر گلوگاه به عنوان مرغوبترین انجیر کشور٬ ساماندهی در حوزه برداشت و فروش این محصول به صورت یکپارچه و مدیریت شده٬ ایجاد اشتغال پایدار در این حوزه٬ تجلیل از نهادهای عرصه کشاورزی بخصوص در حوزه کاشت انجیر در اختتامیه جشنواره٬ بستر سازی مناسب جهت استقرار صنایع تبدیلی در حوزه انجیر در سطح شهرستان٬ معرفی فرهنگ بومی٬ معرفی٬ تولید و توزیع فرآورده های مختلف انجیر در استان و کشور و… اشاره کرد.

اضافه می شود مراسم اختتامیه این جشنواره ۳۰ مرداد ساعت ۱۰ صبح در محل برگزاری جشنواره اجرا میشود در این مراسم از استاندار مازندران نیز دعوت شده است.

.

در ادامه گزارش تصویری مراسم افتتاحیه این جشنواره را مشاهده می فرمائید:

.

 

anji4

.

.

anji2.

.

anji1.

.

anji3.

.

anji5.

.

anji6.

.

anji7

گزارش و عکس: مریم کلبادی نژاد