مدیران اقتصادی قزاقزستانی به سرپرستی معاون استاندار منگستائو از امکانات و زیرساختهای بندر امیرآباد در شرق مازندران بازدید کردند.

amirabad-ghazaghestani1

 

 

به گزارش شرق پرس مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندرامیرآباد در این دیدار به ظرفیت و امکانات این بندر اشاره کرد و گفت : بندرامیرآباد تنها بندر کانونی و نسل سوم کشور است که با اتصال به شبکه سراسری راه آهن و ۱۶ کیلومتر شبکه ریلی داخلی در مسیر کریدور شمال – جنوب قرار گرفته است .

 

 

 علی خدمتگزار با تشریح اولویت های سرمایه گذاری در بخش های خدماتی ، صنایع و نفتی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد ، افزود : اراضی وسیع پشتیبانی به میزان ۱۰ هزار و ۶۰ هکتار هم اکنون در این منطقه در دسترس است که در راستای افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی به دو هزار و ۱۲۰ هکتار در طرح توسعه افزایش می یابد.

 

وی از افزایش ظرفیت سیلوی غلات بندر امیرآباد به شش میلیون تن در سال تا یک سال آینده خبر داد و گفت : بندرامیرآباد با دارا بودن ۹ پست اسکله برای تخلیه و بارگیری دارای نرم تخلیه غلات ۳۰۰ تن در ساعت است که به ۶۰۰ تن در ساعت افزایش خواهد یافت.

 

مدیر بنادر و دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد به حمل و نقل دریایی بین بندر امیرآباد و قزاقستان بویژه بندر آکتائو اشاره کرد و افزود که از سال ۲۰۱۰ تاکنون همواره میزان واردات و صادرات دریایی با کشور قزاقستان در حال افزایش است .

 

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد بهشهر ، سرپرست هیات قزاقستان هم با بیان اینکه یک فروند کشتی غلات در آینده نزدیک از بندر آکتائو به بندر امیرآباد اعزام می شود ، تاکید کرد : مساله اصلی در حمل و نقل دریایی بین دو کشور بحث حمل و نقل غلات است که تلاش می کنم از طریق دو بندر آکتائو و امیرآباد این کار صورت گیرد.

 

معاون استاندار منگستائو امضای تفاهم نامه در زمینه های شیلات ، طیور ، محصولات غذایی ، مراودات نفتی و ایجاد خطوط پروازی بین آکتائو و ساری را از برنامه های کاری سفر به استان مازندران عنوان کرد .
هیات اقتصادی تجاری قزاقستان به سرپرستی رحیم بیک امیر جانلف معاون استاندار استان منگستائو کشور قزاقستان دیروز سه شنبه وارد ساری مرکز مازندران شد.

 

اعضای این هیات اقتصادی بازرگانانی هستند که در سفر سه هفته پیش هیات تجاری مازندران به قزاقستان مذاکراتی را با بازرگانان مازندران صورت داده بودند.

 

بازدید از صنایع چوب کاغذ مازندران ، جویبار لوله و فولاد بهمن و همچنین چند واحد تولیدی محصولات کشاورزی و مناطق نمونه گردشگری از دیگر برنامه های هیات قزاقستانی در سفر به مازندران اعلام شده است.

 

استاندار و هیات اقتصادی مازندران در سفر پنجم مرداد ماه سال جاری به منگستائو قزاقستان یادداشت تفاهم همکاری های اقتصادی، علمی و فرهنگی بین استان منگستائو جمهوری قزاقستان و استان مازندران امضا کردند.

 

به گزارش ایرنا, آماده سازی تجهیزات و ارتقا خدمات متقابل دو استان به منظور سرمایه گذاری مشترک در بندر آکتائو استان منگستائو و بندر امیرآباد استان مازندران و مناطق ویژه اقتصادی تابعه و توسعه تجارت و تبادل تجربیات در زمینه های اقتصادی، انرژی، نفت، گاز، فرآورده ها و محصولات شیمیایی و پتروشیمی، خودروسازی، کشتی سازی، تعمیر کشتی ، صنایع تبدیلی، محصولات کشاورزی و دامی (مرکبات، مرغ، خوراک دام و طیور)، ساختمان و صنعت آب از جمله آب شیرین کن از جمله مفاد این تفاهم نامه است .