مدیر باغبانی جهاد کشاورزی با اعلام آغاز فصل برداشت نارنگی در مازندران افزود: در مهرماه هیچ جای کشور تولید مرکبات ندارد و مازندران در مهرماه مرکبات کشور را تامین می‌کند.

 

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران از آغاز برداشت نارنگی در استان خبرداد و گفت: این نوع نارنگی با عنوان پیش رس به مازندران تعلق داشته و بهتر است به رنگ سبز مصرف شود.

 

محمد تقی شکوهی در گفت وگو با ایسنا مازندران اظهار کرد: برداشت نارنگی پیش‌رس از اواخر شهریورماه شروع شد و تا کنون ۱۰ درصد از نارنگی‌های پیش‌رس سطح استان برداشت شده است.

 

وی با بیان اینکه میزان تولید نارنگی‌های پیش‌رس ۱۱۰ هزار تن در استان است، افزود: این نوع نارنگی تا پایان مهرماه برداشت می شود.

 

برداشت نارنگی در مازندران آغاز شد

 

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: در مهرماه هیچ جای کشور تولید مرکبات ندارد و مازندران در مهرماه مرکبات کشور را تامین می‌کند؛ لازم است همه مردم بدانند نارنگی پیش رس مازندران با وجود رنگ سبز دارای مزه شیرین است و بهتر است از این نوع نارنگی با پوست سبز استفاده کنند.

 

وی با بیان اینکه برخی عرضه کنندگان نارنگی به خاطر مشتری پسند بودن و یا سفارش مراکز توزیع نارنگی سبززدایی می‌کنند، افزود: وجود رنگ هیچ ضرری به حال مصرف کننده ندارد و رنگ های مورد استفاده مجاز بوده اما اگر مردم نارنگی پیش رس را با همان پوست سبز استقبال کنند، ماندگاری بیشتری دارد.

 

شکوهی با اشاره به اینکه باید خوردن نارنگی پیش رس با رنگ سبز در جامعه فرهنگ سازی شود، اظهار کرد: نارنگی پیش رس چون قبل از تغییر رنگ شیرینی آن کامل می شود نیاز به سبززدایی ندارد و مراکز عرضه فقط به خواست مشتری سبززدایی می کنند.

 

وی افزود: برداشت نارنگی محلی یا(اونشو) تا پایان آبان ماه ادامه دارد و از اواخر ابان تا اوایل دی ماه برداشت پرتقال تامسون انجام می شود، امسال میزان تولید نارنگی محلی ۴۴ هزار تن و پرتقال تامسون یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.

 

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی مازندران گفت: از اوایل دی ماه برداشت پرتقال توسرخ(خونی) آغاز می شود و تا پایان بهمن ماه ادامه داشته و میزان تولید این محصول نیز ۳۰۰ هزار تن برآورد می شود.

 

وی عنوان کرد: ۵۰ درصد مرکبات کشور را مازندران تولید می کند و این استان در مهرماه مرکبات کل کشور و در ماه های آبان به بعد با برداشت مرکبات جنوب مرکبات استان های شمالی را تامین می کند.