جعفر قمی، از بهشهر به عنوان دروازه اقتصاد و تجارت ایران و شمال کشور نام برد و افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به دلیل دارا بودن زیرساخت‌های مناسب مصوبه تبدیل شدن به منطقه آزاد را دریافت کرد

جعفر قمی مدیرکل سیاسی و انتخابات مازندران

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) جعفر قمی مدیرکل سیاسی، انتخابات استانداری مازندران، شب گذشته در جمع نخبگان جوان بهشهر در فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: بهشهر از جمله شهرستان‌های شاخص مازندران است که با دارا بودن مواهب الهی و طبیعی و همچنین فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب در بندر، راه رسیدن برای توسعه برای این شهرستان هموار شده است.

 

وی افزود: دارا بودن ساحل طولانی، جلگه‌های حاصلخیز، جنگل انبوه، مردم بااستعداد و تنوع محصولات از جمله امکانات مهم طبیعی و خدادادی است که در اختیار این شهرستان قرار داده شده است.

 

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران، با بیان اینکه بهشهر از نظر زیربنایی رتبه نخست مازندران را دارد و مازندران در این بخش رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: در بخش بهره‌برداری باید همچون زیرساخت‌ها با برنامه و توان مناسب وارد شویم.

 

این مسؤول گفت: با وجود فراهم بودن زیرساخت‌های مناسب در بخش بهره‌برداری در رتبه هفتم تا هشتم کشور قرار داریم که باید در این بخش تلاش مضاعف انجام شود.

 

قمی، از بهشهر به عنوان دروازه اقتصاد و تجارت ایران و شمال کشور نام برد و افزود: منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به دلیل دارا بودن زیرساخت‌های مناسب طبیعی و سازه‌ای مصوبه تبدیل شدن به منطقه آزاد را دریافت کرد که این فرآیند، فرصتی برای توسعه استان است.

 

وی با اعلام اینکه مشکلات زیست‌محیطی مهم‌ترین معضل مازندران است، بر تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد در بخش زیست‌محیطی تأکید کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه یک ششم کشور ما دارای شرایط پایدار زیست‌محیطی نیست، لذا باید همه برای حفظ محیط‌ زیست تلاش کنند.

 

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران، ایجاد کارگروه‌های مختلف با نگاه زیست‌محیطی را یکی از راه‌های توجه به امر محیط‌ زیست و نجات آن دانست و یادآور شد: باید در بخش تجارت، صنعت، فن‌آوری و دانشگاه‌ها دارای پیوست زیست‌محیطی باشیم.

 

این مسؤول ادامه داد: با توجه به اینکه اکنون جامعه در معرض بسیاری از آسیب‌ها قرار دارد لذا باید آسیب‌های زیست‌محیطی را در کنار آسیب‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و… جدی گرفته و سازمان‌های مردم‌نهاد برای این موضوع، مطالبه‌گر وارد شوند و مسائل زیست‌محیطی اولویت نخست باشد.

 

قمی با اشاره به عارضه شوم تک‌فرزندی در مازندران گفت: با شرایط موجود، در آینده شاهد جامعه‌ای پیر خواهیم بود که باید تمام تلاش خود را برای استفاده از توان جوانان امروز به‌کار بندیم و فرمانداران در این بخش، شورای عالی جوانان را در فرمانداری‌ها راه‌اندازی کنند.

 

فاز دوم بندر امیرآباد آماده بهره‌برداری

 

فرماندار بهشهر نیز با بیان اینکه بهشهر دارای نمره نخست طلاق مازندران است، اظهار کرد: با وجود تلاش‌های مختلف همچنان در رتبه نخست طلاق در استان هستیم که در این بخش دست یاری و کمک به کارگروه‌های مختلف دراز کرده و نیازمند چاره‌اندیشی و کار فرهنگی مناسب هستیم.

 

سید خالق سجادی افزود: این آمار که یک سوم از ازدواج‌های ما در شهرستان منجر به طلاق می‌شود، آمارهای تکان‌دهنده و نگران‌کننده‌ای است که باید همگان در این بخش با احساس وظیفه وارد شده و کار کنند.

 

 وی در پایان با اشاره به فعالیت‌های اقتصادی انجام شده در دولت، گفت: فاز دوم بندر امیرآباد آماده بهره‌برداری است که با حضور رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد و همچنین آبگیری سد گلورد، در دست ساخت بودن کارخانه ام دی اف، تسریع در ساخت راه‌های دسترسی و… از جمله فعالیت‌های مهم در دست اقدام است.

 

 

 

 

 

 

 

فارس