ربیع فلاح با اشاره به استعداد خوب منطقه شرق مازندران برای ایجاد اشتغال گفت: برای سایت گلخانه‌ای بهشهر ۵۰ هکتار زمین در بانک زمین در نظر گرفته‌شده است که امیدواریم با همکاری جهاد کشاورزی به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری درآمدزا موردتوجه ویژه قرار گیرد.

بندر امیرآباد زمینه مناسبی برای رونق اقتصادی شرق مازندران است/ شهرک گلخانه ای در بهشهر ایجاد می شود

 

 

 

به گزارش شرق پرس ربیع فلاح جلودار در جلسه بررسی مشکلات شهرستان بهشهر در هتل صدرای بهشهر افزود: ایجاد اشتغال در استان مازندران از دغدغه‌های مهم ما است و ایجاد شهرک گلخانه‌ای توان بسیار بالایی در جذب نیروی جویای کار منطقه است.

 

 

وی بابیان اینکه وجود متخصصین و مهندسین بخش کشاورزی بیکار در استان مازندران، لزوم توجه به این امر را افزایش داده است و شهرستان بهشهر نیز با توجه به دارا بودن زمین‌های مناسب در بخش بانک زمین، استعداد مناسبی در این زمینه دارد ، گفت: با توجه به نزدیکی به بندر امیرآباد و دادوستد با کشورهای حاشیه خزر، زمنیه مناسبی برای رونق اقتصادی در این زمینه فراهم است.

 

 

استاندار مازندران همچنین گفت: ایجاد گلخانه در استان مازندران در سفر ریاست جمهوری به‌عنوان یکی از طرح‌های محوری استان مطرح‌شده بود که بااعتبار خاص صندوق توسعه، سود پایین، تسهیلات خوب و ارزان می‌تواند تعداد زیادی از نیروهای متقاضی جویای کار را جذب کند.

 

 

فلاح ادامه داد: برای سایت گلخانه‌ای بهشهر ۵۰ هکتار زمین در بانک زمین در نظر گرفته‌شده است که امیدواریم با همکاری جهاد کشاورزی و توجه به آموزش در این راستا به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری درآمدزا موردتوجه ویژه قرار گیرد و همچنین احیای اراضی در بهشهر نیز موردتوجه قرار گیرد.

 

 

وی همچنین با اشاره به کندی پیشرفت پروژه جاده رستمکلا به بندر امیرآباد بهشهر افزود: در این راستا مشکل اعتباری نداریم و با مشکل مدیریتی مواجه هستیم و با توجه به اینکه بندر تعهد کرده است که ساخت این جاده را بر عهده می‌گیرد لذا باید با فوریت این پروژه را به اتمام برساند و در اجرای آن تسریع شود تا مشکلات مربوط به این حوزه رفع شود.

 

 

به گزارش مهر, استاندار مازندران در پایان با تأکید بر توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای احداث سایت گلخانه‌ای در بهشهر گفت: تجهیز کارگاه برای ساخت این سایت در بهشهر انجام شد و کارهای مطالعاتی و برنامه‌ریزی در دست اقدام است که با توجه به زمینی که در اختیار این شهرستان در بانک زمین است، می‌توان بامطالعه دقیق و بررسی زیرساخت‌های  این طرح، طرحی اقتصادی، اشتغال‌زا و توسعه‌ای در منطقه ایجاد کرد.