معاون استاندار اظهار داشت: بنا به گفته مسئولان نهادهای ذیربط خط انتقال گاز دامغان به مازندران باید از مناطق سخت گذر جنگلی و کوهستانی عبور کند و به همین دلیل ملیات اجرایی آن برای پیمانکار آسان نیست.

 

 

nabiann

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت : خط انتقال گاز از دامغان به نکا سال آینده مورد بهره برداری قرار می گیرد.

 

 

 به گزارش شرق پرس, علی نبییان در گفت و گو با ایرنا افزود : با بهره برداری از این طرح مشکل کمبود ، قطعی و افت فشار گاز در مازندران بویژه در فصول سرما رفع خواهد شد.

 

وی ادامه داد : بنا به گفته مسوولان نهادهای ذیربط این خط انتقال گاز باید از مناطق سخت گذر جنگلی و کوهستانی عبور کند و به همین دلیل ملیات اجرایی آن برای پیمانکار آسان نیست.

 

نبییان بدون اعلام میزان پیشرفت فیزیکی و اعتبارات هزینه شده برای این طرح، اظهار داشت : با بازدیدهای به عمل آمده و بر اساس گزارش های دریافتی از مسوولان نهادهای ذیربط عملیات اجرایی این طرح به نحو مطلوب پیش می رود.

 

معاون استاندار مازندران همچنین برلزوم دوگانه سوز کردن مشترکان پرمصرف گاز در استان تاکید کرد و گفت : با توجه به تجربیات تلخ ناشی از قطعی و افت فشار گاز و مشکلات ناشی از آن در زمستان های سال ۸۶ و ۹۲ ، باید مسوولان امر برای تحقق این مهم تدابیر ویژه ای بیندیشند.

 

وی واحدهای خبازی، گلخانه ها، مراکز بهداشتی و درمانی، واحدهای صنعتی، معدنی و نیروگاه ها را از مشترکان پرمصرف گاز در مازندران معرفی کرد.

 

عملیات اجرایی خط انتقال گاز دامغان به نکا به طول حدود ۱۷۰ کیلومتر و ۴۲ اینچ در سال ۸۶ آغازشد و بر اساس وعده های داده شده قرار بود پس از دو سال به بهره برداری برسد که چنین نشد.

 

تا پیش از روی کار آمدن دولت یازدهم در سال ۹۲ تنها حدود ۲۰ کیلومتر از این خط ساخته شده بود ولی با استقرار دولت جدید روند پیشرفت فیزیکی طرح شتاب گرفت و هم اکنون براساس آمار منابع رسمی بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 

طبق برنامه این طرح با همکاری شرکت ملی انتقال گاز ایران ، سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی در حال اجرا است.

 

شرکت گاز مازندران بر اساس آمارهای رسمی به حدود یک میلیون و ۲۴ هزارمشترک خانگی و ۶۰۰ واحد صنعتی بزرگ در این استان خدمات ارایه می دهد.