جهانگیری در سفر به شرق مازندران با تمجید از موقعیت ممتاز بندر امیرآباد بهشهر گفت: امیرآباد تنها بندری است که به راه آهن متصل است و اسکله جدید که از کشتی به ریل متصل و بارگیری می‌شود اهمیت زیادی دارد.

تمجید معاون اول رئیس جمهور از بندر منحصربفرد شمال کشور

 

به گزارش شرق پرس  اسحاق جهانگیری  در حاشیه بازدید از بندر امیرآباد اظهار داشت: بندر امیرآباد تنها بندر متصل به راه‌آهن سراسری بوده و اسکله جدید که از کشتی به ریل متصل و بارگیری می‌شود نیز در جای خود مهم است.

 

وی افزود: بندر امیرآباد در یک‎ سال گذشته با حجم کار و تعداد اسکله‌های زیادی که ساخته، رشد زیادی داشته است.

 

جهانگیری با بیان اینکه بندر امیرآباد در آینده کانون اصلی زیرساخت و توسعه شمال کشور است، افزود: کشورهای اطراف دریای خزر برای ترانزیت کالاهای خود نیاز دارند که از بندری مانند امیرآباد استفاده کنند.

 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به نیاز جدی روسیه به ایران، گفت: مازندران همه ویژگی‌ها را برای این موضوع در بخش کشاورزی به‌ویژه محصولات باغی و مرکبات دارد و بخش لبنی دارد.

 

جهانگیری بیان کرد: ظرفیت خوبی برای تجار و بازرگانان در ایران و روسیه وجود دارد و باید به لحاظ راهبردی در این زمینه کار بیشتری صورت بگیرد.

 

وی با بیان اینکه بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد باید با اشتیاق زیادی سرمایه‌گذاری کند، افزود: در مازندران از قدیم محدودیت صنعت و کشاورزی وجود داشت، اما در استان‌های شمالی بحث محیط‌زیست برای ما مهم است و در عین حال نیز جوانان نیاز به اشتغال دارند و فرصت خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

 

معاون اول رئیس جمهور با اشاره به افزایش مساحت منطقه ویژه اقتصادی به ۲ هزار و ۶۰ هکتار، گفت: منابع خصوصی باید وارد عرصه تولید شود، نظام بانکی نیز باید کمک کرده و منابع مورد نیاز را تأمین کند.

 

جهانگیری ادامه داد: یکی از سیاست‎های در سال گذشته و سال‌جاری، تأمین سرمایه در گردش است که حتماً نظام بانکی کمک می‌کند.

 

معاون اول رئیس جمهور گفت: شش پست اسکله ، مخزن روغن پنج هزار تنی ، سیلوی ۳۶ هزار تنی غلات ، ۹ دستگاه کشنده و مکنده غلات ۲۰۰ و ۳۰۰ تنی و سایر تجهیزات مرتبط ، دیوار حفاظت ساحلی و دیواره آبراهه از جمله طرح هایی است که از آنها بازدید کردیم.

 

وی، میزان اعتبار هزینه شده در این پروژه ها را دو هزار و ۱۳۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: حدود هزار میلیارد ریال از اعتبار ساخت این طرح‌های راهبردی در بندرامیرآباد با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در دست ساخت قرار گرفت.

 

جهانگیری افزود: با بهره برداری از پست اسکله‌های آماده افتتاح، تعداد اسکله‌های موجود در بندر امیرآباد به ۱۵ اسکله می‌رسد.

 

 

 

 

 

 

 

تسنیم