پورفلاح گفت: هنوز علت اصلی و قطعی اين آتش سوزی که منجر به خسارت به ۵۰ هکتار از گندمزارهای شهرستان گلوگاه شد مشخص نشده است و علت این امر در حال بررسی است.

porfallah15

 

 

به گزارش شرق پرس رضا پورفلاح  خسارت آتش سوزی ۵۰ هکتار از گندمزارهای گلوگاه را که در روزهای گذشته اتفاق افتاد، سه میلیارد ریال اعلام کرد.

 

 

 

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه در گفتگو با مهر افزود: این آتش سوزی در گندمزارهای مناطق مختلف خورشید کلا، نظام محله و قلعه پایان اتفاق افتاد  که با توجه به اینکه گندمزارهای روستای قلعه پایان در جوار جنگل بوده است با اعزام و واکنش سریع نیروهای امدادی و مردم این آتش مهار و از خسارت به جنگل خوددداری شد.

 

 

وی با اعلام اینکه علت اصلی این حادثه و اتفاق در دست بررسی است، اظهار داشت: هنوز علت اصلی و قطعی این آتش سوزی که منجر به خسارت به ۵۰ هکتار از گندمزارهای شهرستان گلوگاه شد مشخص نشده اما گرمای هوا و وزش باد گرم یکی از این دلایل عنوان شده است.

 

 

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه با اشاره به اینکه این آتش سوزی سه میلیارد ریال خسارت داشته است گفت: علاوه بر آتش در گندمزارها، آتش به سه واحد دامداری نیز خسارات جدی وارد کرد و تمامی کاه و کلش موجود در انبار دامداری را سوزاند و به تاسیسات پایه آن صدماتی وارد شد.

 

 

پورفلاح در ادامه با بیان اینکه کشاورزان از سوزاندن کاه و کلش مزارع گندم خودداری کنند، یادآور شد: آموزش های لازم و توصیه های فنی در این رابطه به کشاورزان انجام شده است که برای حفظ بقایای گیاهی از سوزاندن کاه و کلش باقیمانده روی زمین خودداری کنند تا عناصر مغزی همچون منیزیم، گوگرد و غیره در خاک باقی بماند و با آتش زدن از بین نرود.

 

 

وی افزود: پسماندهای محصولات زراعی منابع مهم تولید و تجدید مواد آلی خاک هستند و جلوگیری از سوزاندن کاه و کلش غلات، حاصلخیزی خاک را به همراه دارد که کشاورزان باید به این نکته مهم توجه کنند.

 

 

گلوگاه یکی از شهرستان های مهم کشاورزی استان در شرق مازندران است.