پورفلاح با بیان اینکه شکار این پرندگان به دلیل خطر شیوع آنفلوانزا ممنوع است، گفت:پرندگان مهاجر سال های گذشته نیز با هجوم به زمین های کشاورزی منطقه، دانه های کلزا را از بین می بردند اما امسال به دلیل ممنوعیت شکار ، میزان خسارت چندین برابر شد.

خسارت پرندگان گرسنه به مزارع گلوگاه

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) پرندگان مهاجر زمستان گذران به محصولات کشاورزان گلوگاهی خسارت زدند.

 

 رضا پور فلاح مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: هزاران قطعه پرنده مهاجر و گرسنه که در تالاب میانکاله بهشهر با کمبود غذا مواجه شدند به زمین های کلزای این شهرستان هجوم آوردند.

 

وی با بیان اینکه بر اثر حمله این پرندگان گرسنه، سبزینه گیاه کلزا در ۲۰۰ هکتار از بین رفت، افزود: به نظر می رسد این وضعیت تا زمان حضور پرندگان مهاجر ادامه خواهد یافت.

 

پورفلاح، مبارزه با پرندگان مهاجر و مهاجم را مشکل دانست و از کشاورزان خواست با ایجاد مترسک در چندین نقطه مزرعه از روند خسارت بیشتر جلوگیری کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه با بیان اینکه شکار این پرندگان به دلیل خطر شیوع آنفلوانزا ممنوع است، گفت:پرندگان مهاجر کنار آبزی سال های گذشته نیز با هجوم به زمین های کشاورزی منطقه، دانه های کلزا را از بین می بردند اما امسال به دلیل ممنوعیت شکار ، تعداد پرندگان و میزان خسارت چندین برابر سال های گذشته است.

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان