اسماعیلی ملا مدیر اداره شیلات بهشهر گفت: 3 میلیون قطعه بچه ماهی سفید به طور مستقیم در ساحل میانکاله جهت بازسازی ذخایر دریا رهاسازی شد.

ذخایر ماهیان سفید در سواحل میانکاله بازسازی می شود

 

به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) عباس اسماعیلی ملا در گفتگویی با ایسنا اظهار داشت: در شهرستان بهشهر ۲۷۹ قطعه مزارع گرمآبی و ۲۰ آببندان در مجموع به مساحت دو هزار هکتار وجود دارد که در سال ۱۳۹۴، بیش از ۵ هزار و ۸۰۰ تن انواع ماهیان گرمآبی تولید شد و ۳۱۰ نفر در این زمینه مشغول به کار هستند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۸۳ هزار قطعه ماهیان زینتی در شهرستان بهشهر تولید شد، افزود: کارگاه های تولیدی ماهیان زینتی در این شهرستان ظرفیت تولید بیش از ۲۰۰ هزار قطعه در سال را دارند.

اسماعیلی ملا خاطرنشان کرد: بیش از ۱۵۰۰ تن در سال گذشته انواع ماهیان استخوانی و کلیکا توسط ۱۱ شرکت تعاونی صیادی پره و ۶ شناور کلیکاگیر در سواحل میانکاله و دریای مازندران در شهرستان بهشهر تولید شد.

مدیر اداره شیلات بهشهر گفت: در سال ۹۴ بیش از یک و نیم میلیون قوطی کنسرو ماهی و دو هزار تن پودر ماهی در ۴ واحد تولیدی بندر شیلاتی امیرآباد در شهرستان بهشهر تولید شد.

اسماعیلی ملا با بیان اینکه همه ساله کلاس های آموزشی و ترویجی برای آبزی پروران و صیادان منطقه برگزار می شود، افزود: به جهت ترویج فرهنگ مصرف آبزیان، کارگاه آموزشی طبخ آبزیان برای بانوان شهرستان بهشهر در سال گذشته برگزار شد.

وی اظهار کرد: ۳ میلیون قطعه بچه ماهی سفید به طور مستقیم در ساحل میانکاله جهت بازسازی ذخایر دریا و پایداری اشتغال صیادان منطقه در طی سال های ۹۴ و ۹۵ رهاسازی شد.

مدیر اداره شیلات بهشهر خاطرنشان کرد: ایجاد مزارع پرورش ماهیان سردآبی در پایین دست سد گلورد و نیز تبدیل اراضی کم بازده شمال بهشهر به مزارع گرمآبی پرورش میگو از موضوعات در حال پیگیری است.

اسماعیلی ملا با اشاره به اینکه در حال حاضر پرورش آرتیما در سطح استان مازندران فقط در شهرستان بهشهر صورت می گیرد، گفت: ترویج تولید سایر گونه های آبزی مانند کپور دریایی، آرتیما، دافنی، پرورش زالو با مصارف پزشکی و قورباغه، ترویج پرورش ماهی کپور به صورت متراکم در استخرهای ذخیره آب کشاورزی و ترویج مکانیزاسیون در مزارع و منابع آبی منطقه از جمله اقدامات ترویجی اداره شیلات بهشهر است.

وی در پایان تصریح کرد: به جهت حفاظت و حراست از آبزیان و مبارزه با متخلفان صید و صیادی و جمع آوری رشته های دام فلسدار و غضروفی غیرمجاز؛ یگان حفاظت منابع آبزیان در منطقه امیرآباد مستقر هستند و با هر گونه تخلف برخورد می کنند.