رضا جلالیان با اشاره به عملیاتی شدن اولین اقامتگاه بومی گردی مازندران در نکا افزود: ظرفیت های گردشگری مناسبی در روستاهای مختلف شهرستان نکا برای جذب توریست و گردشگر وجود دارد.

mazandaran-gardeshgari45

 

به گزارش شرق پرس رضا جلالیان روز سه شنبه در گفت و گو با  ایرنا اظهار داشت:  این اقامتگاه ها با هدف تسهیل در اقامت گردشگران و طبیعت گردان و زمینه های مختلف موسیقی، غذا و لباس سنتی فعالیت می کنند و با توجه به هر اقلیم امکانات مناسب را ارائه دهد.

 

 

 

بخشدار مرکزی نکا با اعلام اینکه این ایده توسط رجب یوسفی دهیار بستان خیل بخش مرکزی نکا در روستای صفرمیان بخش هزارجریب نکا انجام شد، افزود: این مساله بیانگر تفاهم در دو بخش مرکزی و هزارجریب نکا است.

 

 

جلالیان با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری مناسبی در روستاهای مختلف شهرستان نکا برای جذب توریست و گردشگر وجود دارد، اظهار داشت: وجود چشمه سارهای مختلف در دل جنگ نیز از جمله ظرفیتهای روستاهای نکا است که باید با شناسایی نقاط ضعف و قوت این اماکن گردشگری، با استفاده از ایده های نو از این ظرفیت های استفاده کرد.

 

 

وی ادامه داد: اقامتگاه بومی گردی، طرحی است که در آن از خانه هایی با بافت روستایی و سنتی برای جذب توریست استفاده می شود که نیازمند مشارکت جامعه محلی و روستایی است.

 

 

وی افزود: روستاهای شهرستان نکا به دلیل قرار گرفتن بین دریا و جنگل، با ظرفیت اقلیم های مختلف ، تاریخی و فرهنگی خود می تواند پایلوت طبیعت گردی کشور محسوب شود.

 

 

شهرستان ۱۱۲ هزارنفری نکا در شرق مازندران واقع شده است که بخش مرکزی آن ۶۲ روستا با جمعیتی بیش از ۴۵ هزار نفر جمعیت را دارا است.