علی خدمتگزار گفت: با توجه به حجم عملیات مواد نفتی در اداره بندر و دریانوردی نکا تخلیه انواع مشتقّات نفتی در این بندر طی 10 ماه سال‌جاری از 104 هزار تن سال گذشته به 117 هزار تن در مدت مشابه سال‌جاری رسیده است.

 

رشد 12درصدی حجم عملیات نفتی در تنها پایانه نفتی شمال کشور

مدیر بنادر، دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد گفت: در ۱۰ ماه سال‌جاری تخلیه انواع مشتقات نفتی در بندر نکا ۱۲ درصد رشد داشته است.

 

 

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی بنادر، دریانوردی و منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد، علی خدمتگزار اظهار کرد: در ۱۰ ماه سال‌جاری تخلیه انواع مشتقات نفتی در بندر نکا ۱۲ درصد رشد داشت.

 

وی افزود: با توجه به حجم عملیات مواد نفتی در اداره بندر و دریانوردی نکا تخلیه انواع مشتقّات نفتی در این بندر طی ۱۰ ماه سال‌جاری از ۱۰۴ هزار تن سال گذشته به ۱۱۷ هزار تن در مدت مشابه سال‌جاری رسیده است.

 

خدمتگزار با اشاره به بندر نکا به عنوان تنها پایانه نفتی شمال کشور خاطرنشان کرد: با توجه به روند نزولی تخلیه مواد نفتی این بندر در پنج سال گذشته از سال‌های ۸۸ تا ۹۲، در سال‌جاری شاهد روند صعودی حجم عملیات در این بندر بودیم به طوری که با بررسی آمار عملیات شش ماه اخیر این بندر از ابتدای مرداد تا پایان دی ماه سال‌جاری نسبت به مشابه سال گذشته ۲۶۵ درصد رشد داشته و از ۱۷ هزار تن در مدت مشابه سال گذشته به ۶۲ هزار تن در سال‌جاری رسید.

 

وی گفت: در بندر نکا همه خدمات دریایی به صورت مستقل و مطابق با وظایف و اختیارات سازمان بنادر و دریانوردی در چارچوب کنوانسیون‌های بین‌المللی دریانوردی انجام می‌گیرد.