وی با اشاره به اینکه برخی از از واحدهای صنفی باید حفظ و مرمت شوند، گفت: باید تابلوهای متمرکز و متحد الشکل بر اساس نوع واحد صنفی تهیه و نصب شود.

 

رمدانی: تابلوهای واحدهای صنفی متحد الشکل می شوند

رئیس اتاق اصناف مرکز استان مازندران یکی از معضلات مهم کشور و استان را بیکاری عنوان کرد و گفت: اصناف در رفع مشکلات بیکاری و اشتغال و همچنین در بحث توزیع کالاها، تولید و صنایع نقش بسزایی دارد.

 

 

به گزارش شرق پرس، عباس رمدانی عصر سه شنبه در نشست با اصحاب رسانه ساری بیان کرد: از ۲۸ هزار واحد صنفی در ساری حدود ۲۵ هزار واحد صنفی معتبر با پروانه کسب و مابقی در دست اقدام یا فاقد پروانه است.
 
 
 
این مسئول با اشاره به بازدید میدانی از مجتمع ها و بازارهای تجمیع همچون بازار شهید رجایی و چهارسوق ساری، افزود: با شناسایی مجتمع ها و بازارها و ارتباط نزدیک اتاق اصناف با مجموعه اتاق صنفی پنجشنبه هر هفته به بررسی مسائل و و مشکلات واحدهای صنفی پرداخته می شود.
 
 
 
رمدانی با بیان اینکه ظاهر شهر و نماد بازار باید مشخص باشد، اذعان داشت: با توجه به اینکه بازار یک بازار اسلامی است و باید بافت های سنتی آن حفظ شود و برخی کشورها برای حفظ و مرمت بازارهای سنتی خود سرمایه گذاری می کنند.
 
 
وی با اشاره به اینکه برخی از از واحدهای صنفی باید حفظ و مرمت شوند، گفت: باید تابلوهای متمرکز و متحد الشکل بر اساس نوع واحد صنفی تهیه و نصب شود.
 
 
رمدانی در خصوص  اشتغال اذعان داشت: ۳ میلیون واحد صنفی کشور دارای پروانه کسب هستند و میانگین مرکز آمار حدود ۹ میلیون جمعیت کشور را تحت پوشش رار می دهد.
 
 
وی بیان کرد: در ساری نسبت به تعداد واحدهای صنفی حدود ۹۰ هزار نفر را اصناف تحت پوشش خود قرار داده است.
 
 
وی از دیگر برنامه های اتاق اصناف شهرستان را تشکیل شورای بازار عنوان کرد و افزود: اتاق اصناف در خصوص هر واحد صنفی در حال تاسیس انتخاب نام آن واحد را در اولویت و دستور کار خود قرار می دهد.
 
 به گزارش مهر, رئیس اتاق اصناف شهرستان ساری با بیان اینکه ۷۰ اتحادیه صنفی فعال در این شهرستان داریم، گفت: اصناف و بازار قبل و بعد انقلاب اسلامی نقش بسزایی در کشور دارد. در رفع مشکلات بیکاری و اشتغال نقش بسزایی دارد.