احمدی در جشنواره انار دونه دونه روستای چلمردی گفت: با توجه به اینکه مناطق طبیعی و گردشگری بکری در دل روستاهای ما وجود دارد لذا فراهم کردن زیرساخت‌های مختلف مناطق روستایی و توجه به رونق گردشگری در دستور کار قرار گرفته است

رونق گردشگری روستایی در دستور کار است

 

 به گزارش شرق پرس ( شرق مازندران) جعفر احمدی فرماندار نکا در جشنواره انار دونه دونه( میوه بهشتی) در مدرسه روستای چلمردی این شهرستان، گفت: این جشنواره با هدف افزایش معلومات و دانستنی‌های دانش‌آموزان درباره خواص و فوائد میوه بهشتی انار برگزار شد اما باید در کنار آن برای معرفی داشته‌های مختلف روستایی هم تلاش شود.

 

وی افزود: روستاهای ما مملو از ظرفیت‌های مختلف گردشگری، فرهنگی، آداب و رسوم و… است که با وجود اینکه تلاش‌های فراوانی برای شناساندن این ظرفیت‌ها انجام شده اما هنوز برای بسیاری از افراد در همین استان هم ناشناخته باقی مانده است.

 

فرماندار نکا با اشاره به وجود راه دسترسی مناسب، شرایط آب و هوایی مطلوب، وجود محصولات مختلف کشاورزی و جاذبه‌های طبیعی، یادآور شد: فراهم کردن زیرساخت‌های مختلف جذب گردشگر در مناطق روستایی نیازمند اطلاع‌رسانی دقیق و شناساندن ظرفیت‌ها است.

 

این مسؤول گفت: با توجه به اینکه مناطق طبیعی و گردشگری بکری در دل روستاهای ما وجود دارد لذا فراهم کردن زیرساخت‌های مختلف مناطق روستایی و توجه به رونق گردشگری در دستور کار مسؤولان قرار گرفته و در حال انجام است.

 

احمدی بیان کرد: وجود مناطق بکر و طبیعی در روستاها، جنگل‌ها، رودها و چشمه‌ها و… ظرفیت‌های بسیار مساعد برای جذب گردشگر است که باید با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم گردشگری که در حال انجام است، با شناساندن این ظرفیت‌ها، برای رهایی از گمنامی گردشگری روستایی نکا، تلاش شود.

 

وی افزود: باید داشته‌های مختلف بخش هزارجریب واکاوی و به‌صورت ویژه به آن توجه شود و ظرفیت‌های مختلف گردشگری، طبیعی، بوم‌گردی و… به‌صورت برجسته به گوش مسؤولان استانی رسانده شود، تا توسعه اتفاق افتد.

 

نماینده عالی دولت در نکا با اشاره به برگزاری این جشنواره و افزایش معلومات و دانستنی‌های دانش‌آموزان درباره خواص و فوائد میوه بهشتی انار، خاطرنشان کرد: شهرستان نکا در بخش محصولات کشاورزی، دامی و مرکبات از جایگاه مناسبی در استان برخوردار است.

 

این مسؤول ادامه داد: انار از جمله میوه های بهشتی است که از جایگاه بسیار مناسب و بالایی در سطح استان و کشور برخوردار است که با توسعه سطح زیر کشت این میوه در جذب سرمایه‌گذاران تلاش شود.

 

احمدی افزود: ایجاد کارخانجات صنایع تبدیلی از نیازهای مختلف منطقه برای فرآوری میوه‌های جنگلی و مرکبات است که باید در این راستا با جذب سرمایه‌گذار و استفاده از تسهیلات دولتی به باغداران و کشاورزان کمک شود.

 

وی تصریح کرد: ایجاد باغ‌های انار مرغوب و ارگانیک از ظرفیت‌های مناسب است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا با توجه به ظرفیتی که برای این منظور در شهرستان وجود دارد و فراهم بودن شرایط آب و هوایی برای کشت این میوه، اقدام شود.

 

فرماندار نکا اظهار کرد: استفاده کشاورزان منطقه از تجربیات باغداران منطقه و شهرهای اطراف و نظر کارشناسان اداره جهاد کشاورزی، می‌تواند ضمن افزایش سطح کشت در افزایش تولید محصولات کشاورزی مثمرثمر باشد.

 

به گزارش فارس, احمدی گفت: امیدواریم به منظور آشنایی باغداران با توسعه کشت انار، کارگاه‌های آموزشی، نحوه کاشت، داشت و برداشت و توجه به افزایش تولید انار، توسط مراکز ترویج جهاد کشاورزی نکا برگزار شود تا شاهد توسعه کشت این محصول در سطح منطقه و رونق کشاورزی باشیم.