حیدری افزود: یکی از مشکلات شهرستان بهشهر در ناتوانی از جذب گردشگر، نداشتن زیرساخت های مناسب است که تامین و احداث آن فقط از طریق سرمایه های بخش خصوصی امکان پذیر است.

 

 

زیرساخت نامناسب و کمبود مکانهای اقامتی مهم ترین مشکل گردشگری بهشهر

به گزارش شرق پرس, سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بهشهر گفت : بزرگترین مشکل استفاده نشدن صحیح از ظرفیت های گردشگری بهشهر ، کمبود مکان های اقامتی است.

 

 

 

قربانعلی حیدری در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد : بهشهر، سرشار از قابلیت های گردشگری تاریخی و طبیعی است اما تاکنون از این توانمندی ها برای جذب گردشگر داخلی و خارجی استفاده نشده است.

 

وی بیان کرد : آثار تاریخی فراوانی که در بهشهر وجود دارد ،مربوط به دوره های گوناگون تاریخی است که برنامه ریزی صحیح برای استفاده از آن ها می تواند ، موجب ایجاد انگیزه در گردشگران شود .

 

سرپرست نمایندگی اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری بهشهر افزود : بر خلاف بهشهر، گردشگری در دیگر شهرهای مازندران از رونق و شکوفایی بالایی برخوردار است و باید این گردشگری که زمینه ساز ورود سرمایه به منطقه می شود را در همه حوزه های دریایی، جنگل، دشت و ارتفاعات گسترش داد.

 

حیدری افزود: یکی از مشکلات شهرستان در ناتوانی از جذب گردشگر، نداشتن زیرساخت های مناسب است که تامین و احداث آن فقط از طریق سرمایه های بخش خصوصی امکان پذیر است.

 

وی گفت : بهشهر سرشار از برکت و جاذبه های توریستی منحصر بفرد است، که باید برای استفاده بهینه از این فرصت های مناسب ، برنامه ریزی کرد.

 

حیدری ادامه داد: امروزه گردشگری علاوه بر جنبه های فرهنگی و اجتماعی، به عنوان یکی از فعالیت های سودآور اقتصادی مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته به طوری که اقتصاد برخی از جوامع مانند اسپانیا و کانادا بر این صنعت استوار است.

 

مجموعه تفریحی ، تاریخی عباس آباد ، باغشاه ، کاخ صفی آباد ، غارهای هوتو و کمربند ، تالاب بین المللی میانکاله ، شهر تاریخی گوهر تپه و چشمه عمارت ، از جمله مکان های تاریخی و تفریحی شهرستان بهشهر است که همواره و در فصول مختلف سال ، مورد بازدید گردشگران داخلی و خارجی قرار می گیرد .