سردار غلامی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در جلسه شورای اداری در بهشهر گفت: با بررسی های کارشناسی شده شهرستان بهشهر بعنوان قطب تولید رب انار خواهد شد.

شهرستان بهشهر قطب تولید رب انار در کشور می شود

 

شرق مازندران: سردار نعمان غلامی شب گذشته در گفت و گو با خبرنگاران در بهشهر افزود : تمرکز ایجاد این تعداد شغل بر صنایع تبدیلی است و برای این منظور در هر شهرستان یک قطب صنایع تبدیلی به عنوان الگو ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت : ضرورت تمرکز بر صنایع تبدیلی در هر شهرستان و ایجاد یک قطب صنایع تبدیلی به عنوان الگو ، با بررسی تخصصی و کارشناسی مسئولان استانی بر روی محصولات دارای ضایعات انجام می شود تا با فرآوری و صنایع تبدیلی آن ضایعات حذف و سود حداکثری نصیب کشاورزان شود .
او با اعلام این که منابع اعتباری برای انجام این کار پیش بینی شده ، افزود : حداقل ۴۰ هزار واحد کوچک را با اعتباری بین پنج تا ۳۰ میلیون تومان برای هر واحد در کل کشور ایجاد می کنیم .
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور سهم مازندران را فرصت های شغلی پیش بینی شده پنج هزار شغل اعلام کرد و گفت که ۳۳ میلیارد تومان هم اعتبار و تسهیلات برای آن پیش بینی شده است .
وی افزود : در جلسه شورای اداری و جلسه توجیهی قطب های صنایع تبدیلی در بهشهر نیز با بررسی های کارشناسی شده و با توجه به اینکه ۱۳ هزار هکتار باغ انار وحشی و خودرو در منطقه وجود دارد و کشاورزان هم باغ انار دارند ، مقرر شد در این منطقه قطب تولید رب انار ایجاد شود.
به گزارش ایرنا وی  ابراز امیدواری کرد که با هماهنگی و تامین تسهیلات لازم ، در یک بازه زمانی مناسب ، رب انار بهشهر تولید و روانه بازار شود .