دلاور حیدر پور گفت: علاوه بر از سر گیری صادرات مرغ به عراق با رایزنی صورت گرفته در تلاش هستیم صادرات محصولات کشاورزی شامل کیوی، پرتقال، سبزی، جوجه یک روزه و گل و گیاهان زینتی را به این کشور گسترش دهیم.

morgh-koshtargah5

 

 

 

به گزارش شرق پرس دلاور حیدرپور روز چهارشنبه در حاشیه بازدید وزیر کشاورزی عراق از چند طرح تولیدی در مازندران در گفت و گو با ایرنا افزود: به طور قطع بازدید هیات کشاورزی عراق به مازندران کمک می کند تا صادرات مرغ را مجددا به این کشور شروع کنیم.

 

 

 

بعد از شیوع آنفلونزای پرندگان در مازندران در اواخر سال گذشته، واردات مرغ به عراق ممنوع شده بود.

 

به گفته وی مازندران می تواند ۵۰ هزار تن گوشت مرغ را به کشور عراق صادر کند.

 

وی به ظرفیت های خوب موجود در بخش کشاورزی مازندران شامل گل و گیاه زینتی، طیور، مرکبات و کیوی اشاره کرد و گفت: تعامل خوبی همکاری میان کشور عراق و مازندارن وجود دارد که باید روز به روز گسترش یابد.

 

وی یادآور شد : در بازدید سه روزه هیات اقتصادی عراق از مازندران ، منابع تولید بخش کشاورزی این استان به این اعضای هیات نشان داده شده است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد : با رایزنی صورت گرفته در تلاش هستیم صادرات محصولات کشاورزی شامل کیوی، پرتقال، سبزی، جوجه یک روزه و گل و گیاهان زینتی را به کشور عراق گسترش دهیم.

 

وی تصریح کرد : ۵۰ درصد مرکبات کشور در مازندران تولید می شود و این آمادگی را داریم به هر میزانی که نیاز کشور عراق است صادرات مرکبات داشته باشیم.

 

سفر وزیر کشاورزی عراق از عصر روز دوشنبه در مازندران آغاز شده و امروز چهارشنبه بعد از بازدید از شرکت تولیدی لبنی و گوشتی کاله و گلخانه آنتوریوم در آمل پایان می یابد.

 

سالانه ۶ میلیون تن محصولات زراعی در مازندران تولید می شود که نشان از ظرفیت بالای کشاورزی مازندران دارد.

 

مازندران در تولید ۱۴ محصول زراعی و طیور رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص داده است.

 

در حال حاضر حجم مبادلات کشاورزی با کشور عراق ۱.۷ میلیارد دلار است که به گفته وی وزیر کشاورزی عراق به سه میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.