مهاجران رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان با اظهار امیدواری درباره ارزان شدن قیمت پیاز در روزهای آینده گفت: هر کیلوگرم پیاز در میادین میوه و تره بار 4000 تومان است

قیمت پیاز عبور قیمت پیاز از سد موز !

 

شرق پرس: با اعلام قیمت خرده فروشی پیاز به نظر می آید قیمت این محصول از موز گران تر  به دست مردم برسد.حسین مهاجران در اینباره درگفت‌و‌گو با ایسنا، اظهار کرد:‌ به دلیل اینکه در سال گذشته پیازهای تولید شده از کشاورزان خریداری نشد و قیمت آن به دلیل عرضه بالا بسیار کاهش یافت آن ها اقدام به کاشت کمتر کردند و همین موضوع منجر به کمبود این محصول در سال جاری شد.

 

 

 

تا ۱۵ روز آینده قیمت‌ پیاز متعادل می‌شود

 

وی با بیان اینکه تا ۱۵ روز آینده قیمت‌ها متعادل می‌شود، افزود: خنکی هوا از دیگر عواملی بود که باعث شد پیاز در همه مناطق گرمسیری از جمله چابهار و بندرعباس به عمل نیاید.

 

مهاجران در عین حال بیان کرد: ارزان‌ترین نوع پیاز برای دزفول است که در ایام نوروز به بازار خواهد آمد و تا حدود دو هفته آینده پیاز از چابهار با وسعت زیادی به دست خواهد آمد.

 

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان با بیان اینکه در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم پیاز در میادین میوه و تره بار ۴۰۰۰ تومان است، افزود: خرده‌فروشی‌ها می‌توانند حداکثر تا ۳۵ درصد مبلغ خرید اقدام به فروش کنند.

 

قیمت انواع میوه‌ در میادین میوه و تره‌بار

 

وی همچنین درباره آخرین قیمت میوه‌ها نیز گفت: هر کیلوگرم پرتقال تامسون ۱۸۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان، پرتقال جنوب کوهستان ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان، پرتقال رسمی ۲۵۰۰ تومان، گریپ‌فورت قرمز ۲۵۰۰ تومان و نوع سفید آن ۱۲۰۰ تومان، خیار بوته‌ای و گلخانه‌ای ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان در میادین میوه و تره‌بار به فروش می‌رسد.

 

مهاجران ادامه داد: قیمت هر کیلوگرم گوجه‌فرنگی ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ تومان، پیاز ۳۸۰۰ تا ۴۰۰۰ تومان، سیب‌زمینی ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان و انار نیز که در حال اتمام است ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ تومان و درجه دو آن ۲۵۰۰ تومان فروخته می‌شود.

 

رییس اتحادیه میوه و سبزی فروشان بیان کرد: نارنگی که در حال حاضر فقط برای بندرعباس در بازار موجود است کیلویی ۶۰۰۰ تا ۱۰ هزار تومان در میادین میوه‌وتره‌بار به فروش می‌رسد.