حسن عنایتی اظهار کرد: سطح زیر کشت هندوانه استان مازندران حدود هزار و 251 هکتار است و پیش بینی می‌شود بیش از 39 هزار تن محصول هندوانه با متوسط عملکرد 31 تن در هکتار از سطوح فوق استحصال شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی مازندران از پیش بینی تولید بیش از ۳۹ هزار تن هندوانه در سال زراعی جاری در استان خبر داد.

hendevane1

به گزارش شرق پرس به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی مازندران، حسن عنایتی اظهار کرد: سطح زیر کشت هندوانه استان مازندران حدود هزار و ۲۵۱ هکتار است و پیش بینی می‌شود بیش از ۳۹ هزار تن محصول هندوانه با متوسط عملکرد ۳۱ تن در هکتار از سطوح فوق استحصال شود.

وی افزود: سطح زیر کشت هندوانه مازندران در سال زراعی گذشته حدود هزار و ۴۶۵ هکتار با میزان عملکرد ۳۱.۵ تن در هکتار و تولید بیش از ۴۶ هزار و ۱۳۰ هکتار بوده است.

عنایتی گفت: هندوانه گیاهی است از آنتی اکسیدان ها، دارای ویتامین های A و C و گروه B و منبع خوبی از املاح پتاسیم و منیزیم که به علت دارا بودن آب فراوان، نقش مهمی در تأمین آب مورد نیاز بدن و رفع عطش در تابستان دارد.

افزایش ۶۰ درصدی تولید سویا در بهشهر

مدیرجهاد کشاورزی بهشهر از افزایش ۶۰ درصدی سطح سبز سویای این شهرستان در سالجاری در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

غلام رضا قنبری افزود: سطح سبز دانه روغنی سویای شهرستان بهشهر زراعی جاری بالغ بر ۱۵۰۰ هکتار بوده  که نسبت به سال گذشته بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بالغ بر هشتاد درصد کشت سویای منطقه به صورت تابستانه و حدود چهل درصد مزارع به صورت مکانیزه و یا انواع ردیفکار های رایج کشت گردید، افزود: در این راستا بیش از یکصد تن انواع بذور از نوع رقم ساری توسط کشاورزان مصرف شد.

کشت ۸۰ درصد پنبه مازندران در بهشهر

مدیرجهاد کشاورزی بهشهر از کشت ۸۰ درصد پنبه  مازندران در این شهرستان خبر داد.

غلام رضا قنبری افزود: در سال زراعی امسال بیش از ۹۴۵ هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان بهشهر به کشت پنبه اختصاص یافته که نسبت به سال قبل بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۳۸ تن بذر ارقام رایج توصیه شده از نوع بختگان و ساحل بین کشاورزان پنبه کار این شهرستان توزیع شده، از کشت مکانیزه و آبی پنبه در ۷۵ درصد از مزارع پنبه این شهرستان خبر داد.