رشد 50درصدی نرخ ویلاهای ساحلی و جنگلی مازندران در حالیست که حضور کارتن به دستان و تابلو به دستان نیز همانند نوروز سالهای قبل در گوشه و کنار خیابان های مازندران همچنان به چشم می خورد و ساماندهی این افراد همچنان بی نتیجه باقی مانده است.

 

vila-soit67

به گزارش شرق پرس،مازندران ظرفیت اقامت ۷۶۰ هزار مسافر نوروزی را دارد و درصد قابل توجهی از مسافران در هتل ها اسکان می یابند که بررسی نرخ های هتل و مراکز اقامتی مازندران نشان از افزایش تعرفه ها در ایام پیک دارد.

 

 

 طبق اعلام ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی، هرگونه افزایش نرخ واحدهای اقامتی دولتی و مراکز تحت پوشش میراث فرهنگی در نوروز ۹۴ خلاف قانون محسوب می شود و باید بر اساس نرخ مصوب  عمل کنند.

 

 

نرخ مصوب واحدهای اقامتی شمل هتل آپارتمان، مجتمع تفریحی، توریستی و متل بشریح زیر است، آپارتمان درجه یک ستاره در ایام پیک ۱۲۵ هزار تومان و غیرپیک ۶۵ هزار تومان، دوخوابه در ایام پیک، ۱۸۰ هزار تومان، سه خوابه ۲۱۵ هزار تومان است.

 

 

نرخ ویلا نیز یک خوابه ۱۸۰ هزار تومان، دوخوابه ۲۱۵ هزار تومان، سه خوابه ۲۵۰ هزار تومان، سوئیت ۷۰ هزار تومان و تخت اضافه ۱۸ هزار تومان است.

 

 

آپارتمان یک ستاره ممتاز در ایام پیک ۱۶۰ هزار تومان، دوخوابه ۲۰۰ هزار تومان، سه خوابه ۲۵۰ هزار تومان، ویلا یک خوابه ۲۴۰ هزار تومان، دوخوابه ۲۶۵ هزار تومان و سه خوابه ۳۰۰ هزار تومان، سوئیت نیز ۸۰ هزار تومان با تخت اضافه ۱۲ هزار تومان اعلام شده است.

 

 

آپارتمان درجه دوستاره ۱۸۰ هزار ومان، دوخوابه ۲۳۰ هزار تومان، سه خوابه ۲۶۵ هزار تومان، ویلا یک خوابه ۲۶۰ هزار تومان، دوخوابه ۳۰۰ هزار تومان و سه خوابه ۳۶۰ هزار تومان، نرخ سوئیت نیز ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

 

 

نرخ مصوبه آپارتمان دو ستاره ممتاز یک خوابه ۲۴۰ هزار تومان، دوخوابه ۳۰۰ هزارتومان و سه خوابه ۳۳۰ هزار تومان، ویلا یک خوابه ۳۰۰ هزار تومان، دوخوابه ۳۶۰ هزار تومان و سه خوابه ۴۲۰ هزار تومان و نرخ سوئیت نیز ۱۲۰ هزار تومان است.

 

 

آپارتمان سه ستاره  یک خوابه ۲۸۵ هزار تومان، دوخوابه ۳۲۰ هزار تومان و سه خوابه ۳۷۰ هزار تومان، ویلا یک خوابه ۳۳۰ هزار تومان، دوخوابه ۳۶۰ هزار تومان و سه خوابه نیز۴۲۰ هزار تومان و سوئیت نیز ۱۵۰ هزار تومان اعلام شده است.

 

 

نرخ آپارتمان سه ستاره ممتازه یک خوابه ۳۶۰ هزار تومان، دوخوابه ۳۹۰ هزار تومان و سه خوابه ۴۴۰ هزار تومان، ویلا یک خوابه ۴۲۰ هزار تومان، دوخوابه ۴۸۰ هزار تومان و سه خوابه ۵۴۰ هزار تومان، سوئیت نیز ۱۷۰ هزار تومان است.

 

 

همچنین نرخ اتاق هتل های گروه A یک ستاره، دوتختبه ۷۹ هزار تومان و یک تخته ۵۵ هزار تومان، تخت اضافی نیز ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان، گروه ب یک ستاره دو تخته ۶۸ هزار تومان، یک تخته ۴۸ هزار تومان و تختاضافی ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومان، گروه ۳ یک ستاره دو تخته ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان، یک تخته ۴۴ هزار تومان و تخت اضافه ۱۴ هزار تومان تعیین شده است.

 

 

گروه ت یک ستاره دو تخته ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان، یک تخته ۴۴ هزار تومان و تخت اضافی ۱۴ هزار تومان گروه Aدوستاره، دو تخته ۱۰۰ هزار تومان، یک تخته ۷۰ هزار تومان، تخت اضافی ۲۲ هزار تومان، گروه ب دو ستاره دو تخته ۹۶ هزار تومان، یک تخته ۶۷ هزار تومان و تخت اضافه ۲۰ هزا رتومان، گره C دوستاره، دو تخته ۹۳ هزار و ۵۰۰ تومان، یک تخته ۶۴ هزار و ۵۰۰ تومان و تخت اضافه ۲۰ هزار تومان، گروه ت دو ستاره دو تخته ۱۱۰ هزار تومان، یک تخته ۷۳ هزار تومان و تخت اضافه ۲۵ هزار تومان تعیین شده است.

 

 

گروه A سه ستاره دو تخته ۱۵۰ هزار تومان، یک تخته ۹۳ هزار ومان و تخت اضافه ۳۵ هزار تومان، گروه ب سه ستاره دو تخته ۱۴۵ هزار تومان، یک تخته ۹۱ هزار تومان، گروه C سه ستاره دو تخته ۱۳۵ هزار تومان و یک تخته ۸۶ هزار تومان و گروه ت سه ستاره دو تخته ۱۶۰ هزار تومان و دو تخته ۹۶ هزار تومان اعلام شده است.

 

 

نرخ اتاق هتل گروه A چهار ستاره دو تخته ۲۶۵ هزار تومان و یک تخته ۱۷۰ هزار تومان، گروه ب چهار ستاره دو تخته ۲۴۵ هزار تومان و یک تخته ۱۵۵ هزار تومان، گروه C چهار ستاره، دو تخته ۲۲۰ هزار تومان و یک تخته ۱۴۰ هزار تومان و گره ت چهارشنبه دو تخته ۲۷۰ هزار تومان و یک تخته ۱۸۰ هزار تومان اعلام شده است.

 

 

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ایام پیک از ۲۸ اسفند تا ۱۵ فروردین و از اول تیرماه تا ۳۱ شهریورماه هر سال محسوب می شود.

 

 

دلاور بزرگ نیاز افزود: به نرخ اتاق هتل ها با احتساب حق سرویس محاسبه می شود و نرخ مصوبه صبحانه به قیمتهای فوق افزوده می شود، همچنین به این نرخ ها هشت درصد مالیات بر ارزش افزوده نیز اضافه می شود.

 

 

وی یادآور شد: نرخ واحدهای اقامتی شامل هتل آپارتمان، مجتمع تفریحی و توریستی و متل نیز با احتساب حق سرویس است.

 

 

وی عنوان کرد: نرخ های اعلام شده با هماهنگی جامعه هتلداران، میراث فرهنگی و صنعت و معدن مصوب شده است.

 

 

بزرگ نیا ظرفیت اسکان مسافر در مراکز اقامتی را در شبانه روز ۷۶۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: میانگین اقامت نیز به حدود چهارشب رسیده است.

 

 

نرخ های مصوب مراکز اقامتی در مازندران در حالیست که بازار اجاره خانه های استیجاری و ساحلی در مازندران سرسام آور و گران است و اجاره ویلا در مناطق ساحلی تا شبی یک میلیون تومان نیز گزارش شده است.

 

 

همچنین نرخ ویلاهای جنگلی و روستاهایی در ایام عید امسال نسبت به سال قبل با رشد ۵۰ درصدی مواجه بوده است و قیمت کف اجاره ویلاهای جنگلی بیش از ۲۵۰ هزار تومان اعلام می شود.

 

 

به گزارش مهر، حضور کارتن به دستان و تابلو به دستان نیز همانند نوروز سالهای قبل در گوشه و کنار خیابان های مازندران همچنان به چشم می خورد و ساماندهی این افراد همچنان بی نتیجه باقی مانده است.