رئیس اتحادیه قنادان مازندران میزان تولید شیرینی در ایام نوروز در استان را بیش از 800 هزار کیلوگرم عنوان کرد و گفت: بیش از 200 نوع شیرینی در ایام نوروز در اختیار مردم قرار گرفت.

مازندرانی ها عید نوروز چند هزار کیلو شیرینی مصرف کردند؟

 

به گزارش شرق پرس, رئیس اتحادیه قنادان مازندران میزان تولید شیرینی ایام نوروز در استان را بیش از ۸۰۰ هزار کیلوگرم عنوان کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ نوع شیرینی در این ایام اختیار مردم قرار گرفت.

 

 

سید ابراهیم حسینی امروز در گفت‌وگو با فارس در ساری درباره آثار باقیمانده روغن پالم در شیرینی خانگی و ضرورت تهیه شیرینی به صورت صنعتی اظهار کرد: به دلیل وجود روغن پالم در روغن‌های مورد استفاده، همه قنادی‌های مازندران موظف هستند که شیرینی را به صورت صنعتی تولید کنند.

 

وی تصریح کرد: پالم موجود در روغن در واحدهای تولیدی صنعتی به دلیل دما مناسبی که فرهای صنعتی دارد از  بین می‌رود، روغن پالم درصد چربی بسیار بالایی دارد و پالم در روغن نباتی و خامه موجود است که در فرهای خانگی امکان دفع سموم آن وجود ندارد.

 

رئیس اتحادیه قنادان مازندران تاکید کرد: در حال حاضر شیرینی خانگی مورد تایید وزارت بهداشت نیست، از طرفی شیرینی موجود در قنادی‌های استان به صورت روزانه توسط مراکز بهداشتی نظارت می‌شود و متخلفان این حوزه در صورت وجود مشکلات بهداشتی به دادگاه معرفی می‌شوند.

 

وی با اشاره به ضرورت رعایت بهداشت در تولید مواد غذایی یادآور شد: در بررسی‌های انجام شده دو واحد تولیدی که به صورت خانگی اقدام به تهیه شیرینی می‌کردند، متخلف شناخته شده و پس از بررسی در آزمایشگاه به دادگاه معرفی شدند.

 

 

حسینی با اعلام اینکه مردم نسبت به خرید شیرینی در مراکز و سوپرمارکت‌ها دقت نظر داشته باشند،افزود: شیرینی‌های که فاقد کد بهداشتی، تاریخ تولید و تاریخ مصرف هستند خریداری نشود و مردم شیرینی مورد نیاز خود را از طریق شیرینی فروشی‌ها معتبر که در استان ۸۰۰ واحد تولیدکننده شیرینی وجود دارد، خریداری کنند.

 

وی درباره آخرین وضعیت قیمت شیرینی در استان گفت: در سال ۹۳ افزایش قیمت در شیرینی نداشتیم و در حال حاضر نیز به دلیل کاهش قیمت آرد نول افزایش قیمت نداریم.

 

رئیس اتحادیه قنادان استان اضافه کرد: در سال ۹۴ قیمت آرد نول ۱۳ هزار تومان کاهش پیدا کرد و همین موضوع تغییری در قیمت شیرینی ایجاد نشد.

 

وی میزان تولید شیرینی در ایام نوروز در استان را بیش از ۸۰۰ هزار کیلوگرم عنوان کرد و گفت: بیش از ۲۰۰ نوع شیرینی در ایام نوروز در اختیار مردم قرار گرفت.