رئیس سازمان امور اراضی کشور با اعلام صدور مجوز بهره برداری کشاورزی زمین های میانکاله گفت: این 7 هزار هکتار با اولویت کشت محصولات کشاورزی و یا صنایع تبدیلی مورد استفاده بهینه قرار می گیرد.

مجوز بهره برداری کشاورزی از هفت هزار هکتار از زمین های میانکاله را صادر شد

 

 

 به گزارش شرق پرس رئیس سازمان امور اراضی کشور مجوز بهره برداری از هفت هزار هکتار اراضی بلاتکلیف در شبه جزیره میانکاله در شرق مازندران را صادر کرد.

 

دکتر قباد افشار در نشست بررسی بانک زمین میانکاله در مازندران گفت که این اراضی با اولویت کشت محصولات کشاورزی و یا صنایع تبدیلی مورد استفاده بهینه قرار گیرد.

 

وی افزود: به دلیل نزدیکی این اراضی به بندرامیرآباد می توان از این اراضی برای کاشت گل و گیاه برای صادرات به کشور روسیه بهره برداری کرد.

 

رئیس سازمان امور اراضی کشور اضافه کرد: در شرایط فعلی بازار روسیه فرصت مناسبی برای ورود محصولات ایرانی به خصوص تولیدات این استان است و باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

 

افشار افزود: در شرایط فعلی استان مازندران بالاترین ضریب کشت محصولات کشاورزی را در کشور داراست و این ضریب می تواند با ظرفیت های موجود تا دو برابر افزایش یابد.

 

مازندران حدود ۵۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی دارد که ۱۰ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور مربوط به این استان شمال کشور است و این استان به تنهایی در تولید ۱۴ محصول رتبه برتر کشور را داراست.

 

میانکاله شبه جزیره ای است در منتهی إلیهِ جنوبِ شرقیِ دریای خزر، در دوازده کیلومتریِ شمالِ شهرِ بهشهر واقع درشرق استان مازندران با مساخت ۶۸ هزار هکتاری است.

 

میانکاله از سال ۱۳۴۸ به عنوان «منطقه حفاظت شده» تعیین شد و هم اکنون با عناوین پناهگاه حیات وحش، تالاب بین المللی و ذخیره گاه طبیعی زیست کره تحت حفاظت محیط زیست قرار دارد و در زمستان سال قبل حدود ۶۰۰ هزار پرنده مهاجر زمستان گذران به این منطقه کوچ کردند.