در دومین جشنواره انجیر گلوگاه ,حدود 30 غرفه بر پاشد که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است، و علاوه بر برپایی نمایشگاه و غرفه، 15 مقاله علمی در رابطه با انجیر به دبیرخانه وارد شد.

 jashnavare-anjir-ekhtetamie

 

 

 

به گزارش شرق پرس معاون ترویج جهاد کشاورزی مازندران در این مراسم با اشاره به برگزاری مناسب دومین جشنواره انجیر گلوگاه و معرفی تولیدات و فرآورده های این میوه بهشتی گفت: انجیر غذای کاملی است که به تنهایی دارای انرژی فراوان است که امیدواریم در سبد غذایی قرار گیرد.

 

 

 

 

احمد گلابیان اظهار کرد: انجیر گلوگاه از نظر اقتصادی، دارای ارزش بسیار بالایی است که باید با استفاده از توان سرمایه گذاران برای تثبیت شغلی این نو کشت، ایجاد سرمایه گذاری و اقتصادی کردن بیشتر این میوه تلاش شود.

 

 

وی افزود: اکبر ایران نژاد پدر انجیر درگلوگاه است که توانست با کشت انجیر در حاشیه جنگل، در اشاعه این ایده نو و افزایش تولید انجیر در استان نقش بسزایی داشته باشد.

 

فرماندار گلوگاه نیز با تاکید بر افزایش بحث سرمایه گذاری در میوه انجیر و فرآورده های آن با برگزاری جشنواره انجیر این میوه بعنوان برند گلوگاه در استان شناخته شده است، یادآور شد: امیدواریم در سطح ملی نیز بعنوان برند ملی شناخته شود.

 

عیسی قاسمی طوسی با بیان اینکه دغدغه رهبری نیز اقتصاد مقاومتی است، افزود: باید شرایطی فراهم شود تا از این میوه انجیر و فرآورده های آن در راستای توسعه اقتصادی استفاده شود.

 

وی گفت: سرمایه گذاری مهمترین رکن در اقتصاد کشور است که باید همه با هم در این راستا تلاش کنیم تا با همدلی و همزبانی فعالیت بخش خصوصی در بخش تولید و فروش انجیر و فرآورده های رونق گرفته و شاهد رشد اقتصادی در منطقه باشیم.

 

iranjejad-jashnvare54

 

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه نیز با اشاره به اینکه حدود ۳۰ غرفه در این جشنواره بر پاشد که رشد قابل توجهی نسبت به سال گذشته داشته است، افزود: علاوه بر برپایی نمایشگاه و غرفه، ۱۵ مقاله علمی در رابطه با انجیر به دبیرخانه وارد شده که به صورت عملی و تئوری مورد بررسی قرار گرفته و اجرایی می شود.

 

رضا پورفلاح ادامه داد: در غرفه های در نظر گرفته شده این جشنواره، محصولات مختلف فرآوری شده از انجیر که غالبا توسط زنان روستایی فرآوری شده بود با هدف تقویت اقتصاد روستا و توانمندی شرکت های تعاونی زنان روستایی به نمایش گذاشته شد که در حال راه یافتن به نمایشگاه کشوری است.

 

وی انجیر گلوگاه را محصولی ارگانیک و سالم معرفی کرد و گفت: با توجه به اقلیم این شهرستان، انجیر گلوگاه در طول سال به لحاظ اینکه بدون سموم شیمیایی به ثمر می نشیند محصولی سالم و ارگانیک به شمار می رود.

 

گفتنی است در این جشنواره، از تولیدکنندگان برتر، مدیران و دست اندرکاران دومین جشنواره انجیر گلوگاه و غرفه های برتر تجلیل شد.

 

 

 

 

 

 

ایرنا