بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس در ساحل نوشهر ، افتتاح کارخانه نساجی بی بافت در کلاردشت ، بهره برداری از مزرعه پرورش ماهی خاویاری قره برون به عنوان بزرگ ترین مزرعه پرورش این نوع ماهی در خاورمیانه در جویبار و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد مهم ترین برنامه جهانگیری تاکنون بوده است.

 

 

 

به گزارش شرق پرس علی خدمتگذار مدیر منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد در این بازدید با ارائه گزارشی از ظرفیت های این منطقه ، گفت : ۱۰ هزار هکتار اراضی پشتیبانی در این بندر موجود است که هم اکنون با ۹ پست اسکله شامل یک اسلکه غلات ، یک اسلکه رورو و هفت اسکله چند منظوره فعالیت دارد.

 

 

ظرفیت اسمی این اسکله ها را چهار و نیم میلیون تن اعلام کرد و افزود : از این ظرفیت برای صادرات و واردات کشورهای حاشیه خزر و ترکمنستان بهره گرفته می شود.

 

 

jahangiri-behshahr6

 

خدمتگذار رویکرد منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد را استفاده از سرمایه بخش خصوصی برای توسعه معرفی کرد و گفت : از زمان تاسیس بندر امیرآباد تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی در این منطقه در زمینه تولید کاغذ ، آهن آلات ، روغن خوراکی و گچ سرمایه گذاری شده است .

 

وی از بندر امیرآباد به عنوان پایلوت ذخایر نفتی بنادر شمال کشور یاد کرد و افزود : در این زمینه ظرفیت بندر ۱۶ هزار و ۲۰۰ تن است که هم اکنون هشت هزار تن آن در حال بهره برداری است.

 

مدیر منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد افزود : این بندر همچنین پایلوت ذخایر غلات بنادر شمال کشور است.

 

خدمتگذار گفت : یک زمین شش هزار هکتاری در منطقه وجود دارد که در مورد آن میان شیلات ، جهاد کشاورزی و وزارت دفاع اختلاف وجود دارد و انتظار است با وساطت معاون اول رییس جمهوری و امضای تفاهم نامه این زمین به بندر واگذار شود.

 

منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد در شرق استان مازندران و فاصله ۵۱ کیلومتری مرکز استان واقع است.

 

عملیات ساختمانی این بندر از سال ۱۳۷۵ آغاز و در سال ۱۳۷۶ با توجه به موقعیت ممتاز و استعدادهای بالقوه از سوی شورای عالی مناطق آزاد به عنوان منطقه ویژه معرفی شد.

 

ظرفیت های عملیاتی این بندر در فاز اول ۵/۶ میلیون تن بوده و برای فاز نهایی با ظرفیت ۱۸ میلیون تن طراحی شده است.

 

بندرامیرآباد تنها بندر کانونی و نسل سوم کشور است که با دارا بودن شبکه راه آهن سراسری در مسیر کریدور های بین المللی شمال – جنوب قرار گرفته است.

 

 

بازدید از طرح پرورش ماهی در قفس در ساحل نوشهر ، افتتاح کارخانه نساجی بی بافت در کلاردشت ، بهره برداری از مزرعه پرورش ماهی خاویاری قره برون به عنوان بزرگ ترین مزرعه پرورش این نوع ماهی در خاورمیانه در جویبار و بازدید از منطقه ویژه اقتصادی و بندر امیرآباد مهم ترین برنامه جهانگیری تاکنون بوده است.

 

 

واحد تولید خمیر کاغذ از کارتن های باطله در ساری افتتاح شد

 

قرارداد احداث این کارخانه با هدف تأمین مواد اولیه مواد سلولزی، حفظ محیط زیست و منابع اولیه و ترویج فرهنگ بازیافت در تابستان سال ۱۳۹۲ منعقد و عملیات اجرایی پروژه آغاز شد.

 

بنابر این گزارش طرح توسعه ای صنایع چوب و کاغذ مازندران با تکیه بر دانش کارکنان و متخصصین متعهد این کارخانه مورد بهره برداری قرار گرفت.

 

در حال حاضر شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران با تولید سالانه بیش از ۱۸۵هزار تن انواع کاغذ ،بیش از ۲۰ درصد از نیاز کاغذ مصرفی کشور را تامین می کند و با راه اندازی خط سوم، ظرفیت تولید این شرکت به ۳۳۵ هزار تن کاغذ در سال افزایش می یابد.

 

شرکت چوب و کاغذ مازندران یکی از شرکت های بزرگ این صنعت در کشور است که ۱۵۰ هزار هکتار از جنگل های استان را زیر پوشش قرار دارد.

 

به گزارش ایرنا شرکت در نشست شورای اداری استان مازندران نیز آخرین برنامه سفر یک روزه جهانگیری و همراهان در سفر یک روزه به این استان اعلام شده است.