مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران درباره واگذاری مناطق طبیعی و جنگلی به شهرداری بهشهر افزود : نمی توانیم به بهانه حراست و نگهداری از جنگل ، مانع ورود گردشگران به داخل آن شویم.

 

abasabad7

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران گفت : مناطق طبیعی و جنگلی واقع شده در حریم بهشهر با هدف اجرای جذب بیشتر گردشگر و کسب درآمد پایدار به شهرداری واگذار می شود .

 

به گزارش شرق پرس، ستار بابایی در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر بهشهر که در سالن اجتماعات شورای شهر برگزار شد اظهار کرد : واگذاری مجوز بهره برداری از مناطق گردشگری مانند آبشار سنگ نو ، سالار تپه و عباس آباد، مطابق با قوانین منابع طبیعی است که در اجرای آن علاوه بر احداث زیرساخت های صنعت توریسم ، به توسعه فضای سبز و کاشت درختان نیز توجه خواهد شد.

 

وی بیان کرد : این واگذاری ها با حفظ مالکیت دولت و کاربری طبق طرح مورد توافق شهرداری بدون دریافت حقوق مالکانه است که یکی از ملزومات این واگذاری ها ، ارائه طرح توسعه گردشگری است .

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران افزود : نمی توانیم به بهانه حراست و نگهداری از جنگل ، مانع ورود گردشگران به داخل آن شویم و مردم را از نعمت بهره مندی جنگل ها محروم کنیم .

 

بابایی ادامه داد : متاسفانه در گذشته برخی افراد در پوشش گردشگر وارد جنگل ها شده و با تخریب فراوان و غیرقابل جبران در برخی مناطق ، نگاه برخی مدیران منابع طبیعی برای ورود آزادانه مردم را با شک و تردید مواجه کردند .

 

رییس شورای شهر بهشهر نیز در این جلسه گفت : منابع طبیعی و اماکن تاریخی و تفریحی قرار گرفته در آن ، سرمایه ای بسیار مناسب برای ایجاد فرصت های جدید و پایدار شغلی است .

 

اسفندیار اسدی اظهار کرد : منکر بهره برداری صحیح و معقولانه از منابع طبیعی نیستیم و نباید منابع طبیعی به بهانه حفظ طبیعت و یا عدم تخریب آن توسط گردشگر مانع حضور گردشگران و مسافران در این مناطق شود .

 

وی بیان کرد : با ارائه طرح اصولی و منطقی برای جذب اکوتوریسم در مناطقی مانند آبشار سنگ نو،سالار تپه، عباس آباد و سایر جاذبه های طبیعی واقع شده در حریم بهشهر ، رسیدن به توسعه توریسم در بهشهر را مورد نظر داریم .

 

رییس کمیسیون گردشگری شورای اسلامی بهشهر نیز در این جلسه گفت:کشف استعدادها و پتانسیلهای اقلیمی برای استفاده در برنامه های توسعه توریسم ، یک ضرورت انکارناپذیر و یکی از الزامات برنامه های توسعه شورای اسلامی شهر بهشهر است .

 

علیرضا کوچکی اظهار کرد : برای پر کردن خلا اقتصادی و حمایت جوانان و همچنین جذب توریسم ، از انجام هر گونه سرمایه گذاری در این مناطق دریغ نمی کنیم .

 

به گزارش ایرنا, وی بیان کرد : طبیعت گردی به عنوان یک فعالیت اقتصادی در حال رشد و توسعه ، فرصت مناسبی برای فرار از زندگی شهری است اما متاسفانه شهروندان بهشهری قادر به بهره برداری از این نعمت خدادادی به دلیل عدم دسترسی و وجود جاده مناسب نیستند .