نماینده مردم ساری عنوان کرد: موضوع منطقه آزاد تجاری در سفر معاون اول رئیس جمهور و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با حضور بنده و شاعری نماینده شرق مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

موافقت اصولی راه اندازی منطقه آزاد تجاری در مازندران صادر شد

 

شرق مازندران: عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از صدور موافقت اصولی راه اندازی منطقه آزاد تجاری در استان مازندران خبرداد.

علی اصغر یوسف نژاد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: یکی از ظرفیت های مازندران که از آن مغفول شده است استفاده از ظرفیت کشورهای همجوار است.

وی افزود: مازندران استعداد بالایی در زمینه تولیدات کشاورزی داشته و به ویژه بعد از برجام تعهدات زیادی در صادرات محصولات کشاورزی با دیگر کشورها منعقد شده است اما چنانچه از ۱۰۰ هیئت اقتصادی ۲۰ تفاهمنامه و از این تعداد ۵ قراردارد بتوانیم منعقد کنیم بهره لازم را خواهیم برد.

نماینده مردم ساری توسعه صادرات را نیازمند زیرساخت دانست و تصریح کرد: سیاست های تجاری باید به گونه‌ای باشد که به رونق توسعه صادرات بیانجامد بنابراین نیازسنجی، استانداردسازی و استفاده از بسته بندی مناسب از اقدامات لازم در توسعه تجارت خارجی است.

وی درباره توسعه شهرستان ساری، افزود: باید بعد نظارتی دستگاه های اجرایی افزایش یافته و فعالیت های آنان ارزشیابی شود.

یوسف نژاد اظهار کرد: همه دستگاه ها و شهرداری ها باید از ظرفیت حقوقی نمایندگان مجلس نهایت بهره را ببرند و نمایندگان نیز در پشتیبانی و تقویت دستگاه های اجرایی از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرستان ساری پروزه های زیادی در دست اجرا است، افزود: یکی از پروژه هایی که دستگاه های استان و شهرستان پیگیر آن هستند راه اندازی منطقه آزاد تجاری است.

نماینده مردم ساری عنوان کرد: موضوع منطقه آزاد تجاری در سفر معاون اول رئیس جمهور و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی با حضور بنده و شاعری نماینده شرق مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: خوشبختانه نمایندگان مازندران دراین زمینه وحدت دارند؛ در گذشته عدم وحدت نمایندگان مازندران موجب از دست رفتن فرصت راه اندازی منطقه آزاد تجاری در استان شد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه راه اندازی منطقه آزاد تجاری در مازندران باید به صورت کلان دیده شود، عنوان کرد: اینکه این منطقه در کدام شهرستان باشد مهم نیست زیرا نفعش به همه شهرستان ها خواهد بود.

وی با اعلام اینکه موافقت اصولی راه اندازی منطقه آزاد تجاری در مازندران صادر شده است، بیان کرد: استاندار مازندران نیز نامه ای برای حمایت و نیاز استان به این منطقه به دولت ارسال کرده است.