رییس جشنواره کارآفرینی شرق مازندران گفت : با برگزاری این جشنواره تلاش می کنیم مدل های اقتصادی موثر و متناسب با ظرفیت های منطقه شناسایی و به حوزه های اقتصادی و بازار معرفی شوند .

 

 

karafarini

نخستین جشنواره کارآفرینی با هدف معرفی کارآفرینان برتر شهرهای شرق مازندران به میزبانی دانشگاه جامع علمی کاربردی بهشهر برگزار می شود .

 

 

به گزارش شرق پرس احمدرضا قلی پور رییس برگزاری این جشنواره در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت : در این جشنواره که از ۱۲ مهرماه آغاز می شود، ۳۵ کارآفرین شهرستان های بهشهر، نکا و گلوگاه، جنبه های گوناگون فعالیت خود را به معرض نمایش خواهند گذاشت . 

 

وی اظهار کرد : در این غرفه های ۲۵ شغل متفاوت در موضوعات گوناگون شمال بخش های کشاورزی، صنعت،خدمات و اختراعات حضور دارند . 

 

وی بیان کرد : این غرفه ها به مدت ۴ روز فعالیت می کند که یکی از اهداف آن ، برقراری ارتباط با سرمایه گذاران برای تجاری سازی طرح ها و همچنین ایجاد انگیزه در دانشجویان منطقه است . 

 

رییس اولین جشنواره کارآفرینی شرق مازندران افزود : شرق مازندران به رغم برخورداری از امکانات و ظرفیت های متعدد، دارای بیشترین فارغ التحصیل بیکار در رشته های گوناگو است که توجه بیشتر به توسعه کارگاه های کوچک از طریق معرفی کارآفرینان برتر، یکی از راه های فراهم کردن زمینه برای اشتغال است . 

 

قلی پور ادامه داد: باید این تفکر را در میان جوانان و به خصوص فارغ التحصیلان دانشگاهی توسعه دهیم که از فکر کار کردن در دستگاه های اداری خارج شده و با استفاده صحیح از ظرفیت های منطقه ، برای خود شغل ایجاد کنند . 

 

وی گفت : در میان کارآفرینان حاضر در این جشنواره ، افرادی حضور دارند که با حداقل امکانات و سرمایه برای خود و چندین نفر شغل پایدار ایجاد کردند .

 

رییس جشنواره کارآفرینی شرق مازندران بیان کرد : بخش کشاورزی و گردشگری، دو حوزه بسیار مهم و مورد تاکید برای ایجاد اشتغال است که متاسفانه تاکنون از این ظرفیت ها برای اشتغال جوانان استفاده نشده است . 

 

قلی پور اظهار کرد : علاوه بر بخش نمایشگاهی ، نشست های علمی با دانشگاهیان متخصص و بهره مندی از تجربه کارآفرینان ، از جمله محورهای برگزاری این جشنواره است . 

 

وی ادامه داد : برقراری پیوند دائمی میان دانشگاهیان و کارآفرینان ، از جمله اهداف دائمی این جشنواره است که تلاش می شود با برگزاری مداوم آن ، از این ارتباط موثر برای کاهش آمار بیکاری شرق مازندران بهترین استفاده انجام شود . 

 

رییس جشنواره کارآفرینی شرق مازندران گفت : با برگزاری این جشنواره تلاش می کنیم مدل های اقتصادی موثر و متناسب با ظرفیت های منطقه شناسایی و به حوزه های اقتصادی و بازار معرفی شوند .