رئيس مركز آموزش فنی و حرفه ای بهشهر در این جلسه هدفمند کردن آموزش‌های دانشگاهی با ارتقای مهارت های عملی برای دانشجویان را به منظور حضور در بازار کار جامعه مؤثر دانست و گفت: تربیت نیروی ماهر و آگاه به آخرین تکنولوژی های روز دنیا وظیفه اصلی دانشگاه هاست که می تواند زمینه ساز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری باشد.

 

 

به گزارش شرق پرس نشست مشترک هم اندیشی روسای دانشگاه های شهرستان بهشهر ( علم وفناوری مازندران ، غیر انتفاعی تمیشان ، دانشکده فنی وحرفه ای،  پیام نور، آزاد اسلامی، علمی کاربردی ) با هدف تبادل نظر و همفکری در خصوص مسائل آموزشی و راهکارهای افزایش ارتباط هر چه بهتر دانشگاههای شهرستان با مرکز فنی و حرفه ای در شرق مازندران برگزار شد.

 

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهشهر در این جلسه هدفمند کردن آموزش‌های دانشگاهی با ارتقای مهارت های عملی برای دانشجویان را به منظور حضور در بازار کار جامعه مؤثر دانست و گفت: تربیت نیروی ماهر و آگاه به آخرین تکنولوژی های روز دنیا وظیفه اصلی دانشگاه هاست که می تواند زمینه ساز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری باشد.

 

علی مهدی پور گفت: همکاری بین سازمان ها و نهادهای مسئول در بحث آموزش با سازمان آموزش فنی و حرفه ای می تواند در این مسیر راهگشا و مؤثر باشد. وی تضمین موفقیت این گونه برنامه ها را در گرو همکاری مستمر دانشگاه ها و سازمان فنی و حرفه ای دانست و انعقاد تفاهم نامه و قراردادهای آموزشی را راهکاری مناسب در این زمینه عنوان کرد.

 

IMG_0017

 

دکتر شعبانی رئیس دانشگاه پیام نور بهشهر با تشکر از مدیریت و پرسنل آموزشی مرکز ، استفاده دانشجویان از تجهیزات و امکانات فنی و حرفه ای را حلقه مفقوده در تحقق تربیت نیروهای ماهر و متخصص در دانشگاه ها دانسته و ابراز امیدواری کرد که این مسیر با هماهنگی مسئولان و همراهی اساتید و مسئولین فنی وحرفه ای بیش از پیش هموار شود.

 

مهندس موسی پور رئیس دانشکده فنی وحرفه ای امام خمینی (ره)  با مفید و ارزشمند دانستن مجموعه و امکانات و فعالیت های مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهشهر گفت :  دانشکده فنی و حرفه ای پسرانه امام خمینی (ره )  از این پتانسیل به نحو مقتضی استفاده خواهد کرد.

 

در این نشست دیگر حاضرین به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداخته و ضمن تبیین وضعیت، آسیب ها و مشکلات موجود، راهکارهای مورد نظر برای توسعه ارتباط علمی و استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات مرکز جهت پیشرفت دانشجویان در عرصه مهارت آموزی و بسترسازی برای بالفعل ساختن پتانسیل ها و مشارکت نخبگان و دانشگاهیان در روند توسعه شهرستان و منطقه و حل مشکلات موجود ارائه دادند.

 

در پایان این نشست مشترک, روسای و معاونین و مسئولین آموزش و پژوهش دانشگاهها از کارگاه های کامپیوتر ، PLC ، برق خودرو ، تراشکاری ، مکانیک ، برق صنعتی ، جوشکاری بازدید و  با مربیان ،کارشناسان وجمعی از کارآموزان از نزدیک دیدار و گفتگو نمودند و با نحوه فرایند آموزش های فنی وحرفه ای آشنا شدند .