رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خواستار ایجاد پالایشگاه مشترک در بندر امیرآباد با مشارکت طرف ایرانی و قزاقستان شد.

پالایشگاه نفت ایران و قزاقستان در بندرامیرآباد راه اندازی شود

 

 

به گزارش شرق پرس محمد محمدپور عمرانی عصر امروز در دیدار هیأت تجاری قزاقستان با فعالان اقتصادی مازندران از اعلام آمادگی برای شکل‌گیری فعالیت نفتی بندر امیرآباد با قزاقستان خبر داد.

 

وی با اعلام اینکه آمادگی لازم برای خرید فرآورده‌های نفتی قزاقستان در استان وجود دارد، افزود: سوآپ نفت با محوریت مازندران راه‌اندازی شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خواستار ایجاد پالایشگاه مشترک در بندر امیرآباد با مشارکت طرف ایرانی و قزاقستان شد.

 

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه مازندران ظرفیت بسیاری زیادی برای توسعه مبادلات با قزاقستان دارد، اظهار کرد: بخشی از نیازمندی‌های گندم مازندران از قزاقستان تأمین می‌شود، انتظار است که فعالان اقتصادی در این زمینه ورود پیدا کنند.

 

عبدالله مهاجر با بیان اینکه مازندران داری سه بندر مهم در کنار دریا خزر است، افزود: بندر امیرآباد از زیرساخت‌های مناسبی برای تبادل کالاها برخودار است.

 

وی با اشاره به تأسیسات مناسب نفتی که در کنار بندر امیرآباد وجود دارد، تصریح کرد: در زمینه فعالیت‌های نفتی نیز این آمادگی در استان برای توسعه فعالیت‌ها وجود دارد.

 

 

مهاجر با اشاره به ظرفیت مناسب تولیدات کشاورزی، صنعتی، دام و طیور مازندران یادآور شد: این استان در بسیاری از کالاهای تولیدی رتبه برتر کشور را دارد و ظرفیت مناسبی برای صادرات کالا در اختیار دارد.

 

به گزارش فارس وی با اعلام اینکه سیمان مورد نیاز قزاقستان از مازندران تأمین می‌شود، افزود: آمادگی تأمین نیازمندی‌های قزاقستان وجود دارد و فعالان اقتصادی استان در این زمینه آمادگی کافی دارند.