مهندس نعمتی با اعلام اینکه در آذر­ماه 871 ميليون و 74 هزار كيلووات ساعت انرژي توليد در نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید شد افزود: نیروگاه نکا پس از ۳۲ سال هنوز هم بدون کوچکترین کاهش میزان تولید نسبت به روز نخستین در شبکه تولید برق کشور فعال است.

nematii

 

 

به گزارش شرق پرس مهندس محسن نعمتی مدیر عامل نیروگاه شهید سلیمی نکا اظهار داشت :  نیروگاه نکا در آذر­ماه سال­ جاری ۸۷۱ میلیون و ۷۴ هزار کیلووات ساعت انرژی تولید کرد.

 

نعمتی بیان کرد : از این میزان تولید بیش از ۸۴۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص به شبکه سراسری برق کشور تحویل شد.

 

وی افزود : برای تولید این مقدار انرژی که ۸۳ درصد آن در واحدهای بخاری و ۱۷ درصد در واحدهای سیکل ­ترکیبی بدست آمد، ۳۴ میلیون و ۵۵۰ هزار متر مکعب گاز و ۱۷۷ میلیون و ۲۵۶ هزار لیتر مازوت مصرف شد.

 

مدیر عامل نیروگاه نکا خاطر نشان کرد: بنا به این گزارش در این ماه سهم گاز در تولید انرژی ۱۵ و سهم مازوت ۸۵ درصد بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد:  در ۹ ماهه اول امسال ۷۵ درصد انرژی تعهدی نیروگاه، طبق قرارداد محقق شد.

 

نعمتی اظهار کرد : اکنون که حدود۳۲ سال از عمر نیروگاه می گذرد هنوز هم بدون کوچکترین کاهش میزان تولید نسبت به روز نخستین در شبکه تولید برق کشور فعال است این چیزی جز مدیریت و تلاش مستمر مدیران و همکاران زحمتکش ما نیست.

 

این نیروگاه دارای ۴ واحد ۴۴۰ مگاواتی بخار و یک بلوک سیکل ترکیبی متشکل از۲ واحد ۱۳۶ مگاواتی گازی و یک واحد ۱۶۰ مگاواتی بخار و دو واحد توربین انبساطی به قدرت ۴/۹مگاوات می باشد.

 

نیروگاه شهید سلیمی نکا بعنوان یکی از نیروگاه های استراتژیک کشور و یکی از مهمترین سرمایه های ملی کشور محسوب می گردد.این نیروگاه از بزرگترین نیروگاههای خاورمیانه بشمار می رود که درساحل دریای خزر و در ۲۲ کیلومتری شمال شهرستان نکا  در شرق مازندران قراردارد.

خبرنگار : محمد رضا ضابط