در بازار معاملات نیویورک (نایمکس) قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینتر مدییت برای تحویل در ماه سپتامبر با کاهش یک دلار و 88 سنت به 43 دلار و هشت سنت رسید که پایین ترین سطح بعد در 6 سال گذشته است.

کاهش قیمت نفت با پائن ترین سطح در 6 سال گذشته

شرق پرس: در پی کاهش غیرمنتظره ارزش یوان که به نگرانی درباره صادرات به چین دامن زد بهای نفت روز سه شنبه در بازار نیویورک به پایین سطح در بیش از شش سال اخیر رسید.

تسنیم به نقل از فرانس ۲۴ نوشت: در بازار معاملات نیویورک (نایمکس) قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینتر مدییت برای تحویل در ماه سپتامبر با کاهش یک دلار و ۸۸ سنت به ۴۳ دلار و هشت سنت رسید که پایین ترین سطح بعد از مارس ۲۰۰۹ است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، باب یاوگر Bob Yawger از موسسه میزوهو سکیوریتیز Mizuho Securities این کاهش حدود پنج درصدی در بازار نیویورک را «غیر قابل تصور» توصیف کرد.

تیم اوانز تحلیل گر بازار نفت اعلام کرد تصمیم چین برای کاهش ارزش یوان تهدیدی برای واردات نفت این دومین کشور بزرگ مصرف کننده نفت جهان بعد از آمریکا تلقی می شود.

چین روز سه شنبه ارزش یوان را در برابر دلار به شدت کاهش داد و اعلام کرد می خواهد نقش بیشتری به بازار بدهد اما کاهش ارزش واحد پول چین به نظر می رسد با هدف مقابله با کاهش صادرات این کشور صورت گرفته است.

در این شرایط گزارش ماهانه سازمان کشورهای صادر کننده نفت ( اوپک ) نتوانست روند عرضه جهانی را تغییر دهد. اوانز گفت:‌ « اوپک در مقایسه با ماه قبل رشد قابل توجه تقاضا را برای سال ۲۰۱۵ پیش بینی کرد اما این موضوع با پیش بینی افزایش عرضه نفت تولید کنندگان خارج از این سازمان خنثی شد .»