نرخ دلار که پیش از این تا 3300 تومان فروخته می شد امروز به 3100 تومان رسیده است.

 

کاهش 200 تومانی دلار در روز تعطیل

شرق پرس: در حالی که صرافی ها مانند هر جمعه امروز هم تعطیل بود؛ دلالان دلار در چهار راه استانبول در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما از کاهش ۲۰۰ تومانی نرخ ارز خبر دادند.
 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ برخی فعالان بازار ارز می گویند پیش از انتشار بیانیه مشترک هسته ای ایران و ۱+۵ ، گمانه زنی ها در باره احتمال افت نرخ ارز در بازار مطرح بوده است.

 
نرخ دلار که پیش از این تا ۳۳۰۰ تومان فروخته می شد امروز به ۳۱۰۰ تومان رسیده است.
 
برخی از آنها این کاهش نرخ را ادامه دار و احتمال تداوم این روند را تا رسیدن به قیمت پایین تر از ۳۰۰۰ تومان محتمل می دانند.
 
عده ای این کاهش را مقطعی و تابعی از بار روانی ناشی از انتشار بیانیه تفسیر می کردند و احتمال بازگشت قیمت ها را دور از ذهن نمی دانستند.
 
تعدادی نیز تمام داستان نرخ ارز را در چارچوب عرضه و تقاضا تحلیل می کردند و می گفتند چنانچه دلارهای انبوهی که در دست خانواده هاست از ترس تداوم افت قیمت دلار یه بازار سرازیر شود نرخ ارز همچنان سیر نزولی خود را طی خواهد کرد.
 
بودند عده ای هم که قیمت را تابعی از تصمیم دولت می دانستند و با نقل قول سخنان افرادی همچون ولی الله سیف رییس بانک مرکزی و اسدالله عسگر اولادی عضو اتاق بازرگانی پایین آمدن بیش از حد نرخ ارز را عاملی برای رشد نرخ تورم معرفی می کنند.
 
به نظر می رسد برای شفاف شدن روند تحولات بازار ارز باید تا روزهای آینده که بازار  ثبات خود را خواهد یافت ، منتظر ماند.